php include

Tags:    php

I crawled out of one hole just to fall into the next...

Jeg kan ikke få 'include' til at virke overhovedet. Eks.:

<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<?php
include("/some_shit.txt");
?>
</body>
</html>

Det ser jo fint ud, ikke sandt? Men den inkluderer ikke en pind. Hverken denne eksempel. som jeg har desperat lavet på serveren, eller når jeg prøver at gøre det med et menu... Er der nogen, der kan komme med et bud på hvad der gøre sådan nogle mystiske ting? Serveren er Surftown, og jeg har noget andet php der som virker fint, men lige det her...

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Koden inkluderer filen some_shit.txt som skal ligge i computerens rod-bibliotek, og bruger du et webhotel kan du helt sikkert ikke lægge nogen filer der, så det er simpelthen fordi du prøver at inkludere en anden fil end den du egentligt vikke inkludere.

Har du husket at gemme filen som en .php ?

Ja, det har jeg... Og den vises også som den skal - separat. Men html filen nægter at inkludere skidtet...

Du kan kun inkludere i en php fil! Du kan godt inkludere en anden html fil, men det skal gøres fra en php fil.

Hilsen Mathias

I crawled out of one hole just to fall into the next...

Jeg kan ikke få 'include' til at virke overhovedet. Eks.:

<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<?php
include("/some_shit.txt");
?>
</body>
</html>

Det ser jo fint ud, ikke sandt? Men den inkluderer ikke en pind. Hverken denne eksempel. som jeg har desperat lavet på serveren, eller når jeg prøver at gøre det med et menu... Er der nogen, der kan komme med et bud på hvad der gøre sådan nogle mystiske ting? Serveren er Surftown, og jeg har noget andet php der som virker fint, men lige det her...

Ja som sagt ovenfor skal du bare udskifte "/some_shit" med "some_shit" da / betyder at den skal kigge i root på samme måde som .. betyder kig i biblioteket "over" hvor du er

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Ja, det har jeg... Og den vises også som den skal - separat. Men html filen nægter at inkludere skidtet...

Du kan kun inkludere i en php fil! Du kan godt inkludere en anden html fil, men det skal gøres fra en php fil.

Hilsen Mathias

*Suk* Virker stadig ikke... Der er vel ikke noget, der kan deaktivere denne funktion, er der?
Det kan også bare være at det er mit skæbne at leve et helt liv uden brug af 'include' for at opnå en vis balance mellem de positive og de negative ting i min tilværelse...

Yeah, baby!

Det virker nu. Fra nu af hader jeg "/" for det, det simple tegn har gjort mod mig...

Jeg takker mange gange herfra. Men jeg vender højst sandsynligt tilbage med et nyt spørgsmål inden længe :D

Mvh., Andrej

t