Javascript i php

Tags:    php

G'dag.

Jeg har efter den klassiske eksempel besluttet at have menuen på det site, jeg er ved at lave, gemt i php. Det er meget findt altsammen, og jeg har forstået at sætte 'include' i html-dokumentet... Men hvordan laver jeg selve menu.php? Overskriften skyldes at menuen er i javascript.

Hvad skriver jeg i php-filen før og efter scriptet, er helt blank :) (som det jo nok ses er jeg en dør til php, men bliver nødt til at bruge det)

På forhånd tak.

[Redigeret d. 17/09-05 23:24:45 af Andrej]

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
G'dag.

Jeg har efter den klassiske eksempel besluttet at have menuen på det site, jeg er ved at lave, gemt i php. Det er meget findt altsammen, og jeg har forstået at sætte 'include' i html-dokumentet... Men hvordan laver jeg selve menu.php? Overskriften skyldes at menuen er i javascript.

Hvad skriver jeg i php-filen før og efter scriptet, er helt blank :) (som det jo nok ses er jeg en dør til php, men bliver nødt til at bruge det)

På forhånd tak.

[Redigeret d. 17/09-05 23:24:45 af Andrej]

Som jeg har forstået det vil du lave en fil der hedder menu.php...

Du kan i php-filer bruge de samme tag's som i html filer og du behøver ikke egentligt ikke noget php kode i dem...

eksempel på en menu.php uden php-kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Et andet eksempel men med php kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Et tredie eksempel men med javascript kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke helt om det er et sådan svar du vil have...

Jo tak, det er lige præcis det jeg ledte efter! :p Troede det var nødvendigt med noget php i den...

Mange tak for hjælpen.

Jo tak, det er lige præcis det jeg ledte efter! :p Troede det var nødvendigt med noget php i den...

Mange tak for hjælpen.

Det var så lidt...

t