problem med lille upload script

Tags:    php

hej har et lille problem med et upload script jeg forsøger at lave.
jeg får følgene fejl:

warning: move_uploaded_file(newspic/): failed to open stream: Permission denied in C:\\Programmer\\YellowTip\\Htdocs\\syn\\opretnyhed-ok.php on line 16

Warning: move_uploaded_file(): Unable to move 'C:\\WINDOWS\\TEMP\\phpAE.tmp' to 'newspic/' in C:\\Programmer\\YellowTip\\Htdocs\\syn\\opretnyhed-ok.php on line 16

betyder det ikke at rettighederne til newspic ikke er korrekte og skal de ik sættes til chmod 777?
men her kommer det store problem, webserven er en lokal webserver og derfor kan jeg ik komme ind via ftp, nogen ide til hvordan jeg ændrer chmod for mappen så?
eller andre ideer til hvad problemet kan være
på forhånd tak, mvh kenneth brodersen

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
der findes sikkert en nemmere måde men det kan vist gøres med php sådan chmod("/mappe/mappe", 0777);

der findes sikkert en nemmere måde men det kan vist gøres med php sådan chmod("/mappe/mappe", 0777);

hmm får stadig samme fejl selvom jeg forsøger at bruge den kommando:S

Har du mulighed for at vise din kode her? Umiddelbart ville jeg tro at det måske lå der?

Har du mulighed for at vise din kode her? Umiddelbart ville jeg tro at det måske lå der?

her er opret-nyhed.ok (skal siges at jeg kun har forsøgt at få upload scriptet til at virke)
<?php
session_start();

if ($_SESSION['login'] == 1)
{
if ($_POST['overskrift'] == "" or $_POST['underoverskrift'] == "" or $_POST['indhold'] == "")
{echo "Fejl i indtastninger";}
else {

//Her skal filen flyttes fra
$fra = $_FILES['fil']['tmp_name'];
//Hvilken type fil arbejder vi med?
$ext = strtolower(end(explode(".", $_FILES['fil']['name'])));
$til = "newspic/";
move_uploaded_file($fra, $til);

};

}
else {echo "du er ikke logget ind";};
?>

den form der er brugt (har valgt kun at medbringe det vigtige)
<form action='index.php?page=opretnyhed-ok' method='post' enctype="multipart/form-data">
<table>
<tr>
<td<p>Billede (jpeg): </p></td><td><input type='file' name='fil'> </td>
</tr>
<tr>
<td></td><td><input type='reset' value='Ryd'><input type='submit' name='submit' value='Opret nyhed'></td>
</tr>

</table>

Problemet er $til = "newspic/";

newspic/ ... hvor er det på din disk?

Enten laver du det relativt (men relativt til hvad?) eller du laver en fuld dir.

Det nemmeste ville nok være at have en base dir som du så smækker "/newspic/" i enden på.

Enten laver du det relativt (men relativt til hvad?) eller du laver en fuld dir.

Det nemmeste ville nok være at have en base dir som du så smækker "/newspic/" i enden på.

hmm har nu installeret et ftp program, og ændret alle rettigheder til 777 men det virker stadig ikke.
angående det ovenstående er jeg ikke rigtigt med, har jeg angivet en forkert stil.
altså den newspic ligger i c:/yellowtip/htdocs/syn
og opretnyhed-ok ligger i samme mappe, hvad skal jeg så skrive for at få skidtet til at virke?

hmm har nu installeret et ftp program, og ændret alle rettigheder til 777 men det virker stadig ikke.
angående det ovenstående er jeg ikke rigtigt med, har jeg angivet en forkert stil.
altså den newspic ligger i c:/yellowtip/htdocs/syn
og opretnyhed-ok ligger i samme mappe, hvad skal jeg så skrive for at få skidtet til at virke?

Som Jonatan siger så prøv at ændre $til = "newspic/" til $til = "/newspic/"

argg virker stadig ikke, nu virker det slet ikke, får hverken fejlmeddelelse eller noget.

ingen der har et færdigt script med mappe og det hele som er ideotsikkert mod mine eventoelle amatør fejl, som jeg lige kan dompe og teste med?

er så skide ærgeligt at sidde fast der, jeg vil så gerne videre

t