Tags
Forum
Artikler
Brugere
Stil spørgsmål
1
online
Login
Husk mig
En global variabel over flere filer.
Tags:
c++
Bruger #5910
@ 14.08.05 13:34
75
hej,
Jeg sidder og skriver et stort program (spil). Jeg er lavet et engine som strækker sig over flere filer. Men der er et problem.
Jeg har en variabel (SDL_Surface *screen) som er ekstremt vigtig.
Den skal mange funktioner kunne bruge også selvom de er over flere filer.
Hvordan gør jeg det? altså sådan at alle funktioner kan bruge den?
4
svar postet i denne tråd vises herunder
0
indlæg har modtaget i alt
0
karma
Sorter efter stemmer
Sorter efter dato
0
Bruger #4996
@ 14.08.05 14:04
196
Du putter følgende i en .h fil:
#ifndef MYHEADER_H
#define MYHEADER_H
#include <sdl.h>
extern SDL_Surface *screen;
#endif
(du skal måske ændre sdl headerfil navnet)
I én .cpp fil har du:
SDL_Surface *screen;
Og inkluderer headerfilen i de .cpp filer der skal kunne bruge screen.
[Redigeret d. 14/08-05 14:04:59 af Bertel Brander]
0
Bruger #5910
@ 14.08.05 17:33
75
Genialt!!! tak!
0
Bruger #5910
@ 14.08.05 17:33
75
Snupper pointene som sædvandeligt (kom enelig med indvendiger hvis du vil have dem
0
Bruger #5910
@ 14.08.05 17:42
75
UUPPPSS!!!
Der var jeg lidt for hurtig:
[Linker error] undefined reference to `screen'
hvorfor det?
Karma barometer (30 dage)
Modtaget
Givet
X
Favorit hos
Forum tråde
Artikler
Tilføj til dine favorit tags
Fjern fra dine favorit tags