Link i mysql..

Tags:    php

Hejsa,

Jeg er stødt på en mærkeligt problem.. Jeg har denne kode:

mysql_query("INSERT INTO DATABASE (navn, dato, tekst) VALUES ('NAVN', '$dato', 'Blablabla! <a href='?vis=tagwall&samlting=$dis[id]'><b>Saml op</b></a>')") or die(mysql_error());

Den kommer med følgende fejl: unexpected T_ELSE... Det skulle jo betyde der var " istedet for ' i mit link? ,, Gør det bare ikke..

Help

--------------------
Teaching is nessesary for others to learn.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Se nærmere på selve sql sætningen:

INSERT INTO DATABASE (navn, dato, tekst) VALUES ('NAVN', '$dato', 'Blablabla! <a href='?vis=tagwall&samlting=$dis[id]'><b>Saml op</b></a>')

Bemærk værdien for tekst :

'Blablabla! <a href='?vis=tagwall&samlting=$dis[id]'><b>Saml op</b></a>'

begynder med ' og slutter med ' .. helt fint.

Eller hvad?

Hvad med href='?vis=tagwall&samlting=$dis[id]'> delen?

Her kunne du bruge \\' eller '' .. '' som i ' ' uden mellemrum, ikke ".

Ok, og hvad med det her?

<?
if($_GET[samlting] != "") {
$hent_id = mysql_query("SELECT * FROM DATABASE WHERE id = '$_GET[samlting]'") or die(mysql_error());
$tis = mysql_fetch_assoc($hent_id);
if($tis[status] == "nej") {
mysql_query("INSERT INTO DATABASE (ting_id, ting_ejer) VALUES ('$tis[navn]', '$vis[brugernavn]')") or die(mysql_error());
$kick = mysql_query("UPDATE DATABASE SET status = 'ja' WHERE id = '$_GET[samlting]'") or die(mysql_error());
print "Du har samlet tingen op!!";
}else{
print "Der var desværre en der var hurtigere end dig. Tingen er blevet samlet op!";
}
?>

Hvilken fejlmeddelelse får du? Den fejl, jeg umiddelbart kan finde er, at du ikke quoter keys'ne når du tilgår dine arrays. F.eks:
Fold kodeboks ind/udKode 

skal være
Fold kodeboks ind/udKode 

... og ligeledes med $tis.

Ridefisken

Ok, og hvad med det her?

<?
if($_GET[samlting] != "") {
$hent_id = mysql_query("SELECT * FROM DATABASE WHERE id = '$_GET[samlting]'") or die(mysql_error());
$tis = mysql_fetch_assoc($hent_id);
if($tis[status] == "nej") {
mysql_query("INSERT INTO DATABASE (ting_id, ting_ejer) VALUES ('$tis[navn]', '$vis[brugernavn]')") or die(mysql_error());
$kick = mysql_query("UPDATE DATABASE SET status = 'ja' WHERE id = '$_GET[samlting]'") or die(mysql_error());
print "Du har samlet tingen op!!";
}else{
print "Der var desværre en der var hurtigere end dig. Tingen er blevet samlet op!";
}
?>

`?
:)

--------------------
Teaching is nessesary for others to learn.

Hey ... du fik et svar på spørgsmålet ... og du lovede 10 points.

Jeg har et forslag til en ændring af din signatur ...

Hvad med "Teaching is nessesary for ME to learn." eller "Niskur".

:D

t