Hvordan laver jeg et link

Tags:    php

Hvordan laver i et id link, hvor den går ind og henter det i id som her på udvikleren, skal du det til hjemmesidejeg er igang med for nogen
-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Hvordan laver i et id link, hvor den går ind og henter det i id som her på udvikleren, skal du det til hjemmesidejeg er igang med for nogen
-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Prøv at omformulere den sætning - det er komplet uforståeligt.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Nu ved jeg godt at Dybber har kommenteret det, men jeg vil nu også gerne lige skrive her. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ikke lige bruge lidt mere end 10 sekunder på at skrive et indlæg, for mere kan dette ikke have taget. Tag da lige at tænke over hvad vi har brug for at vide, for at kunne hjælpe dig, og skriv så. Læs det igennem, og vær sikker på at der ikke er typos eller mystiske formuleringer. Det vil helt sikkert give dig hurtigere og bedre svar, for folk klikker hurtigt væk fra et indlæg som dette.

Mvh. Emilbp

Det er da også sjovt at gætte.

Mit bud er at der er brug for at man kan linke til /linksystem?link_id=512 ... og så skal man ryge til www.burgerking.com (eller noget), og i databasen hvor man har sine links, kan man så se at nu er der klikket xxx antal gange på link nr 512, linket til www.burgerking.com eller hvad det nu er.

Det skal så kunnes trækkes ud og evt sorteres efter antal hits, og hits skal vises sammen med linket ...

Noget i den stil?

Nej nej.. ikk noget af det... Undskylder at ikke forklarede mig ret godt...

Jeg skal bruge en form for link system, som vi li tager et eks. http://www.udvikleren.dk/post.php?isSvar=yeah&techid=&f=6&t=2885&m=16277 Hvordan laver man det link... fatter ikk hvorn det skal jkeg gøres

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Jeg skal bruge en form for link system, som vi li tager et eks. http://www.udvikleren.dk/post.php?isSvar=yeah&techid=&f=6&t=2885&m=16277 Hvordan laver man det link... fatter ikk hvorn det skal jkeg gøres

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Er ikke helt sikker men noget i den her stil?
echo "isSvar's værdi er:".$_GET["isSvar"];

Hilsen Mathias

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Er det linket eller siden som linket linker til som du ikke fatter hvordan man skal gøre?

Er det hovordan man læser de parametre på den side der linkes til, læser data fra db og følgende submitter en form til en anden side som smider i db?

Hvad er det lige du ikke fatter?

Det er den måde det laver det link, jeg vil lærer... hheh.. den kode som skal stå i min php fil, så den viser alle de id'er på siden.... Skriv hvis du ikk forstårmig..?=)
-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Hvis jeg forstår:
bruger.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du så går ind på bruger.php?Id=1 vil den skrive
Navn: Børge
bruger.php?Id=0 vil så udskrive
Navn: Peter

Hilsen Mathias

Det er den måde det laver det link, jeg vil lærer... hheh.. den kode som skal stå i min php fil, så den viser alle de id'er på siden.... Skriv hvis du ikk forstårmig..?=)
-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Der er en enkelt ting jeg ikke forstår ... du har arbejdet med web udvikling i 5 år ... det er ikke meget mindre end jeg selv.
Du har arbejdet med asp, php og mysql, men ... du kan ikke beskrive kort hvad du har og hvad du mangler?

Hvad med om du siger det sådan her:

"Jeg har følgende sider: oversigt.php, ret_bruger.php, slet_bruger.php.
Disse er alle funktionelle, men jeg mangler at linke fra oversigt.php for hver bruger til ret og slet.
Hvordan gør man det?"

Så ved den der læser at du har lavet alt det andet.

Måske mangler du det hele ... så skriv det ...

Når du skriver at du vil linke og det skal virke, og man ikke ved hvad du har og hvad du ikke har færdigt ... så er det svært at hjælpe.

Jeg gætter på at du ikke har lavet noget af det færdigt, for hvis du havde lavet en ret_bruger.php som kunne modtage bruger id osv, ville du også vide hvad siden og parameteret hed, og at linke til det burde ikke være et problem for en der har arbejdet med web udvikling (asp, php, xml, sql) i 5 år.

?

For at være helt konkret, skal du for at "lave" sådan et link bare skrive det.
Jeg tvivler også på dit spørgsmål, men hvis man tager det helt ordret, er svaret at du bare skriver det som du vil have det.

<a href="side.php?var1=vaerdi1&var2=vaerdi2">link</a>

Men det bør vel ikke være noget problem?

t