.htaccess og session

Tags:    php

Kan man bruge både htacess og session til sikker sit system, eller skal man brugde det hverfor sig!!

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Kan man bruge både htacess og session til sikker sit system, eller skal man brugde det hverfor sig!!

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Jeg er ikke helt med.

.htaccess er konfigurationsfiler til Apache, og sessions er et system der via en cookie tilknytter data til en bestemt bruger.

Spørger du om du kan lave login med Apache og PHP på samme tid? Det kan du godt, sådan så brugeren skal logge ind to gange for at se siden, men ville det ikke virke lidt dumt?

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Kig evt. på http://www.spoono.com/php/tutorials/tutorial.php?id=30
Jeg er dog ikke sikker på om det er det du mener..

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

ikk når man har plus bruger funktion...-veile-
www.pointsoft.frac.dk

ikk når man har plus bruger funktion...-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Hvad mener du?

Hilsen Mathias

Vil gerne have sårn mit system er sikkert rigtig megt måd hackere og alt sådan noget, derfor ved jeg ikk hvad er bedst at bruge-... (JEG VED GODT AT MAN IKK KAN UDNGÅ DEM FULDSTÆNDIGT)

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Vil gerne have sårn mit system er sikkert rigtig megt måd hackere og alt sådan noget, derfor ved jeg ikk hvad er bedst at bruge-... (JEG VED GODT AT MAN IKK KAN UDNGÅ DEM FULDSTÆNDIGT)

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Men med plus bruger funktion mener du så at der er flere brugere der skal kunne logge ind? For det kan man da stadig godt med det indlæg martin dybdal giver dig. Med hensyn til hacking er det jo stort set de samme ting du skal tage højde for.

Hilsen Mathias

Det her er meget mod min vilje, men jeg vil alligevel forsøge at svare, da det jo kunne være at andre end veile fik noget ud af det.

Hvis PHP kører som et modul i apache, så kan man tilgå den bruger der logger sig ind via HTTP login (det som apache understøtter i .htaccess), den bruger og kodeord kan tilgås via de to superglobale variabler:
Fold kodeboks ind/udKode 

Bare til fremtidig reference.

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

t