Hej, allesammen.
Jeg vil til at lave en ny side, min egen, og derpå skal der være nogle spændende funktioner. En del af dem kan jeg selvfølgelig programmere, mens jeg mangler jeres hjælp til disse:
1) Når man logger ind på admin-systemet, skal man bl.a. kunne have formular, der kan ligge en fil fra min pc op, og derefter kan vise url'en, jeg skal sætte ind, for at filen så kan downloades.
2) På selvsamme side vil jeg ligge nogle scripts op, dels for at blive bedre til at programmere, og dels for at andre kan nyde godt af mine evner :-) Her kommer så problemet; hvordan gemmer jeg mine oplysninger i en .txt-fil i stedet for en MySQL-database? Jeg vil nemlig gerne ha', at brugere der ikke kan programmere, bare kan smide den op, og så bruge dem - uden at skulle oprette en database.
3) Hvis jeg gemmer mit 'design' i en fil, som så includes, hvordan kan jeg så være sikker på, at den tekst jeg skriver, vil stå i det "tomme felt", og ikke bare oveni menuen mv.?
33 point for hver af punkterne. Gerne med både teori og kode, så jeg kan lære af det, og ikke bare copy/paste en stump kode ind.
mvh,
michael
1)
Ta et kig her:
http://dk2.php.net/manual/da/features.file-upload.php2)
Kanjeg ik svare på bruger det ik. tjek på php.net efter noget læsning af text filer.
3)
Simpelt.
fx:
<table>
<tr>
<td>Her er det sted indhold skal stå<td>
</tr>
</table>
Det deler du så op i 2 filer.
eller 2 functioner ville jeg nu.
function topdesign() {
echo '
<table>
<tr>
<td>';
}
function bottomdesign() {
echo '
<td>
</tr>
</table>';
}
Så kalder du bare de 2 functioner.
<?
topdesign();
?>
Lalala en tekst der kommer frem :D
<?
bottomdesign();
?>
Så simpelt kan det gøres
Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst
--
[Redigeret d. 02/09-05 11:23:00 af Christian Bekker .A][Redigeret d. 02/09-05 11:23:50 af Christian Bekker .A][Redigeret d. 02/09-05 11:24:16 af Christian Bekker .A]