at oprette en ny php fil online, og gemme den på ens server...?

Tags:    php

Hej,
Hvordan gør man sådan så f.eks. at man har to input bokse, den ene hedder navn og den anden hedder tlf., så når man trykker på submit, så opretter den et nyt php document og muglighvis en ny mappe den kan ligge i på min server som hedder f.eks. brugerens brugernavn. så inde i filen vil der f.eks. stå:

Navn: Bobby

Tlf.: 112

(hvis det nu er det han har skrevet)

hvordan gør jeg?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,
Hvordan gør man sådan så f.eks. at man har to input bokse, den ene hedder navn og den anden hedder tlf., så når man trykker på submit, så opretter den et nyt php document og muglighvis en ny mappe den kan ligge i på min server som hedder f.eks. brugerens brugernavn. så inde i filen vil der f.eks. stå:

hvordan gør jeg?

Måske noget alá det her:

<?php
if($_POST['submit']){
$filnavn = "filen.txt";
$handle = fopen($filnavn, 'a')

fwrite($handle, $_POST['indhold']);

fclose($handle);

print "Teksten blev skrevet til filen!";
}
?>
<form method="post" action="">
<input type="textarea" name="indhold">
<input type="submit" name="submit" value="Skriv">
</form>

Mvh.
Nicolaj Wyke - NickWyke.dk

Hej,

hvordan gør jeg?

Måske noget alá det her:

<?php
if($_POST['submit']){
$filnavn = "filen.txt";
$handle = fopen($filnavn, 'a')

fwrite($handle, $_POST['indhold']);

fclose($handle);

print "Teksten blev skrevet til filen!";
}
?>
<form method="post" action="">
<input type="textarea" name="indhold">
<input type="submit" name="submit" value="Skriv">
</form>

Mvh.
Nicolaj Wyke - NickWyke.dk

Jeg ved ikke om man også kan bruge det til at oprette php filer, men hvis man kan skal det jo være
$filnavn = "filen.php"; og ikke .txt

Hej,

hvordan gør jeg?

Hvorfor vil du lave en php fil der har telefonnummerets navn? hvorfor vil det være en fordel?
Hvis jeg var dig ville jeg enten lave en txt fil, hvor alle navne og tlf numre bliver sat ind så du har dem samlet... eller smide det hele i din database, så det kan hentes frem i et php dokument

Hej,

hvordan gør jeg?

Hvorfor vil du lave en php fil der har telefonnummerets navn? hvorfor vil det være en fordel?
Hvis jeg var dig ville jeg enten lave en txt fil, hvor alle navne og tlf numre bliver sat ind så du har dem samlet... eller smide det
hele i din database, så det kan hentes frem i et php dokument

det var bare et eksempel, jeg vil egentlig bare vide hvordan man på nette vha, en knap eller whatever opretter en ny php fil på en server.

t