mysql hjælp?

Tags:    php

Hej!

hvis vi nu siger at jeg har en side (i php) hvor man kan oprette sig som bruger (i min mysql database har jeg en tabel der
hedder users, hvori der er tre kolonner: id, username og password), og på min side giver jeg den service at man f.eks. kan
oprette et loginsystem præcis som mit, hvor jeg giver gratis mysql service (dvs. at de ikke behøver at ligge at rode med selv
at oprette tabeller og sådan), så når brugere trykker på "opret login system" vil der komme en ny tabel eller kolonne i mit
mysql, hvor kun brugerens login systems informationer ligger i (og det skal være det samme som mit: en tabel der hedder
users, hvori der er tre kolonner: id, username og password, eller måske skal nogen af navnene laves om så det ikke skaber
forvirring?), og så giver jeg dem bare noget kode de kan putte ind på deres side der hvor at de vil have deres login system
synligt, hvordan kan jeg gøre det? (vær lige opmærksom på at jeg HAR et loginsystem, jeg vil bare finde ud af hvordan brugere
kan oprette deres eget)

M.v.h.
Andy

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

mysql_query(CREATE TABLE `$_POST[name]` (`id` TINYINT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `username` TINYTEXT NOT NULL , `password` TINYTEXT NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ) );

du mangler nogle gåseøjne... dvs:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvorfor er det lige at du vil kunne give din table et "vilkårligt" navn? (undre mig bare...)

Derudover behøver du heller ikke at lade din primary key være not null... af 2 grunde:
1. du tæller den op alligevel
2. den kan jo kun være det een gang ;)

rettede gådeøjne -> gåseøjne
-------------------------------
Hilsen Jimmi Westerberg
http://www.westsworld.dk

[Redigeret d. 24/08-05 20:14:34 af Jimmi Westerberg]

mysql_query(CREATE TABLE `$_POST[name]` (`id` TINYINT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `username` TINYTEXT NOT NULL , `password` TINYTEXT NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ) );

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvorfor er det lige at du vil kunne give din table et "vilkårligt" navn? (undre mig bare...)

Derudover behøver du heller ikke at lade din primary key være not null... af 2 grunde:

Hilsen Jimmi Westerberg

Jeg har heller aldrig bedt om et vilkårligt navn, er der en måde man kan lave det tilfældigt på?

Når jeg bruger din kode giver den mig dette:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'www-data@localhost' (Using password: NO) in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 4

Warning: mysql_select_db(): Access denied for user: 'www-data@localhost' (Using password: NO) in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 5

Warning: mysql_select_db(): A link to the server could not be established in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 5

Warning: mysql_query(): Access denied for user: 'www-data@localhost' (Using password: NO) in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 10

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 10

som jo vil sige at den ikke kan connecte, hvad har jeg gjort galt?

Har du husket at include din connect?

Hej!

hvis vi nu siger at jeg har en side (i php) hvor man kan oprette sig som bruger (i min mysql database har jeg en tabel der
hedder users, hvori der er tre kolonner: id, username og password), og på min side giver jeg den service at man f.eks. kan
oprette et loginsystem præcis som mit, hvor jeg giver gratis mysql service (dvs. at de ikke behøver at ligge at rode med selv
at oprette tabeller og sådan), så når brugere trykker på "opret login system" vil der komme en ny tabel eller kolonne i mit
mysql, hvor kun brugerens login systems informationer ligger i (og det skal være det samme som mit: en tabel der hedder
users, hvori der er tre kolonner: id, username og password, eller måske skal nogen af navnene laves om så det ikke skaber
forvirring?), og så giver jeg dem bare noget kode de kan putte ind på deres side der hvor at de vil have deres login system
synligt, hvordan kan jeg gøre det? (vær lige opmærksom på at jeg HAR et loginsystem, jeg vil bare finde ud af hvordan brugere
kan oprette deres eget)

M.v.h.
Andy

med koden

hvis du laver en input boks med:
<form action="opret.php" method="post">
<input type="text" name="name">
<input type="submit">

kommer der en input boks hvor man kan skrive et navn på den table man gerne vil have, så laver du en side der hedder opret.php der kører scriptet

laver den en databasetabel med det navn man specificerede i inputboksen, på den måde kan hver bruger oprette sin egen tabel i din database.

Husk at connecte til databasen også.

Hej!

kan oprette deres eget)

M.v.h.
Andy

med koden

hvis du laver en input boks med:
<form action="opret.php" method="post">
<input type="text" name="name">
<input type="submit">

kommer der en input boks hvor man kan skrive et navn på den table man gerne vil have, så laver du en side der hedder opret.php der kører scriptet

laver den en databasetabel med det navn man specificerede i inputboksen, på den måde kan hver bruger oprette sin egen tabel i din database.

Husk at connecte til databasen også.

mit opret.php ser sådan ud:
<?php
include("config.php");//hvor mine oplysninger om mysql ligger i
// Her åbnes for mysql-serveren og der logges ind med data fra config.php.
mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
mysql_select_db($mysql_db); // Der åbnes for databasen defineret i config.php.

mysql_query(CREATE TABLE `$_POST[name]` (`id` TINYINT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `brugernavn`
TINYTEXT NOT NULL , `password` TINYTEXT NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ) );
?>

sådan ser mit config.php ud:
<?php

// MySQL Variabler
$mysql_host = "localhost"; //her skriver du host til mysql.
$mysql_user = "*********"; //skriv brugernavn til mysql, default root.
$mysql_pw = "******"; //skriv dit password til mysql.
$mysql_db = "*********"; //skriv databasen du vil bruge her.

?>

og når jeg trykker send forespørgsel sker dette:

Parse error: parse error, unexpected T_STRING (i opret.php linie 7)

hvad er der galt?

Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Jimmi Westerberg

Jeg har heller aldrig bedt om et vilkårligt navn, er der en måde man kan lave det tilfældigt på?

Når jeg bruger din kode giver den mig dette:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'www-data@localhost' (Using password: NO) in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 4

Warning: mysql_select_db(): Access denied for user: 'www-data@localhost' (Using password: NO) in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 5

Warning: mysql_select_db(): A link to the server could not be established in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 5

Warning: mysql_query(): Access denied for user: 'www-data@localhost' (Using password: NO) in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 10

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /web/www/frac/users/borglind/1/2/opret.php on line 10

som jo vil sige at den ikke kan connecte, hvad har jeg gjort galt?

Har du husket at include din connect?
jaja, men den vil have at den skal connecte til www-data@localhost uden at bruge password, hvordan kan jeg lave det om så at den inser at den skal logge på med password og at den skal logge på den database jeg har valgt?

t