send mail mellem brugere?

Tags:    php

Hey alle...

Hmm, undrer mig lige her...

Jeg har et brugersystem, lige nu har er det meget simpelt - hver bruger har indtastet information om sig selv osv...

Det jeg skal have tilføjet er at brugere kan sende hinanden beskeder, dvs, de skal have en indbakke / udbakke - ligesom man ser på dating steder, forummer osv...

Hvordan laves dette?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

en database der indeholder beskeder, så nogle forskellige nøgler til at referere brugere og nogle flag til at holde styr på om en besked er læst..

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Hey alle...

Hmm, undrer mig lige her...

Jeg har et brugersystem, lige nu har er det meget simpelt - hver bruger har indtastet information om sig selv osv...

Det jeg skal have tilføjet er at brugere kan sende hinanden beskeder, dvs, de skal have en indbakke / udbakke - ligesom man ser på dating steder, forummer osv...

Hvordan laves dette?

En nem måde at lave det på kunne være:

En tabel som hedder f.eks. "beskeder". Den skal have felterne (som minimum):
ID - unik id
fra - id på afsender
til - id på modtager
sendt - dato for hvornår beskeden er sendt
status - flag som indikere om beskeden er ny/læst/besvaret
emne - beskedens emne
besked - beskedens indhold

felterne fra/til skal være den ID hver bruger har i tabellen hvor de ligger. Det går jeg ud fra du har allerede.

sendt kan være et timestamp
status kan enten være tal, f.eks.: 1=ny, 2=læst, 3=besvaret, eller en enum('ny','læst','besvaret')

emne og besked kræver vist ingen forklaring

Når en bruger går ind i hans indbakke, henter du alle de beskeder hvor værdien i 'til' er hans ID.

Hans udbakke er alle de beskeder hvor hans id er 'fra'.

Systemet er simpelt og godt... Kan udbygges

Kan gøre ved at have en tabel som ser sådan her ud i db'en

Fold kodeboks ind/udKode 

HUSK AT ÆNDRE SÅ AABEN HAR STANDARDVÆRDIEN [NEJ] OG AT SLETTET HAR STANARD VÆRDIEN HAR [0]

Så skal du jo også have koden til hvorn man kan gøre det på den kommer her

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er hele min indbakke side, hvis du ikk kan få det til at virke så fjern nogle af dem her } nederst i koden....

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Når så en side loades checker du om der er beskeder til denne bruger, der ikke er læst

Praesto et Persto

Når så en side loades checker du om der er beskeder til denne bruger, der ikke er læst

Praesto et Persto

Hmm... Forstår ikke helt hvad du mener - forstår godt hvad du mener med jeg skal checke op på om en bruger har fået - men database ?

t