Nybegynder newb noob

Tags:    php

Hej

Jeg har en del viden om html, men vil nu gerne lære PHP...
Så jeg ville høre om i kendte en god guide, eller bog, der kan lære mig det...
Jeg er 100% noob, kender slet ikke til PHP, så det skal være en guide/bog, som forklare mig det fra bunden... helst dansk..

På forhånd tak..

Husk fra bunden.. har løbet rundt i en masse guides som gør mig mere forvirret..

7 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er faktisk en del guides her på udvikleren.dk hvis du trykker på php ude i menuen, så vil du have mulighed for at vælge artikler lige oppe under udvikleren.dk baren øverst. Den kan godt gemme sig hvis man ikke lige ved hvor den er.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Jah, jeg kan fuldstændig godt følge dig. syntes artikler på nettet er ringe til at starte med hvis du vil lære php.
Så køb den danske begynder hæfte. "start på php". den lære dig alt grundlæggene så du kan komme godt igang :)
Dansk og nemt sprog. købes for 80 kr på dgi.dk

Hej

Jeg er 100% noob, kender slet ikke til PHP, så det skal være en guide/bog, som forklare mig det fra bunden... helst dansk..

På forhånd tak..

Husk fra bunden.. har løbet rundt i en masse guides som gør mig mere forvirret..

Hej

På forhånd tak..

Jeg startede på www.webcafe.dk og det vil jeg sådan set også anbefale dig at gøre, for de har en god tutorial som tager det hele fra bunden. Derefter er det bare at prøve sig frem og støtte sig op ad www.php.net.

Mvh. Emilbp

Der er jo som altid http://www.php.net og din bedste ven http://www.google.dk [søg under learn php]

Du kan også benytte webcafe.dk men den synes jeg nu er mere forvirret at finde rundt i?

Netcoders.dk kan vel bruges, men er ikke sikker på at der meget omkring PHP? men så er der nok om MySql som du vil komme til at bruge meget?

Så findes der altså også tons vise af sider og forum i verden, et link som beskriver PHP rimelig godt er

http://s2a.dk/articles_read.asp?id=77

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Hej.

Jeg har et par gode bøger på Dansk, som jeg gerne vil sælge. Bøgerne er i god stand, og jeg har ikke brugt dem ret meget selv.

Bøgerne har følgende ISBN nummer:
Introduktion til PHP, MySQL og Apache: 87-7843-617-6
Avanceret PHP: 87-7843-597-8

Du kan finde dem ved at søge efter ISBN numret på www.libris.dk eller bare navnet.

Du er velkommen til at skrive mig en mail eller kontakte mig over MSN, så vi lige kan finde ud af en pris. Min mail er: mail@tommyjakobsen.dk

Mvh. Tommy Jakobsen

[Redigeret d. 25/08-05 08:53:14 af Tommy Jakobsen]

Jeg vil også helt klart anbefale at KØBE det hæfte med php for begyndere på dansk til ca 80 kroner. Det er virkeligt guld værd at have ved hånden. Også senere som refferance da mange af de basale ting er nemme lige at slå op i den bog.

Der er jo self folk der holder på at man skal og skal bruge php.net som refferanceguide only, men synes nu bedst om php for begynder til de basale ting, da jeg ikke altid er online / ved en tændt computer når jeg lige skal slå noget op.

Mvh

Hej

På forhånd tak..

Jeg startede med at læse kilde koder, og så prøve mig frem.
Og så php.net

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst :) --

t