Slette filer

Tags:    c++

Jeg ville bare høre om der nogle der kan poste de kommandoer der skal bruges for at slette en fil(er)...
F.eks. Delete C:\\test.txt..
Og hvis det ikke er for meget forlangt, om der er nogle der kan kode så mit program kan lokalisere sig selv, altså f.eks. C:\\test.exe... I kan nok se jeg prøver at lave en selfdestruct i programmet :)

På forhånd tak

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville bare høre om der nogle der kan poste de kommandoer der skal bruges for at slette en fil(er)...
F.eks. Delete C:\\test.txt..
Og hvis det ikke er for meget forlangt, om der er nogle der kan kode så mit program kan lokalisere sig selv, altså f.eks. C:\\test.exe... I kan nok se jeg prøver at lave en selfdestruct i programmet :)

På forhånd tak

Mvh.

Christian S.
const 2 = 3;
2 + 2 = 6;

Du kan slette en fil ved hjælp af del.
Så du kan skrive:
del C:\\test.txt
også sletter du filen, det andet kan jeg ikke hjælpe dig med

I kan nok se jeg prøver at lave en selfdestruct i programmet :)

--> Tror ikke at du kan delete programmet mens du kører det. Du vil få en (mange :P) fejl

Ellers brug Sørens metohe. Du kan gemme i en fil hvor programmet er placeret. ved ike hvordan prøver bare at finde en løsning

Funktionen til at slette en fil hedder remove (fra stdio.h):
remove("C:\\\\test.xxx");

Men du kan ikke slette et program fra programmet selv.
Du kan lave en .bat fil fra programmet og få bat filen til at slette programmet når det er lukket.

Du kan bruge GetModuleFileName (fra windows.h) til at få det fulde navn på dit program.

I kan nok se jeg prøver at lave en selfdestruct i programmet :)

Hmm....hvorfor gør man sådan noget ?
Har dit program noget at skjule ?

t