Søgning

Tags:    php

Jeg har en søgning der skal kunne søge i 3 tabeller, og det kommer an på hvad der er valgt til søgningen fx hvis man vælger fornavn skal den søge i tabellen Medlemer

Databaserne:
Fold kodeboks ind/udKode 

Koden i søgningen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har endnu ikke fået det til at virkem og derfor søger jeg hjælp I alle 3 tabeller er der en "medlemsnr" og det skal være samme værdi så den selv skriver Navn, Email, Mobil og Kreds ud på siden når man søger i arrangementer..

På forhånd tak

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I stedet for at connecte til db i hver eneste side, så lav en include fil som du kan kalde mysql.php

i den fil skal du så skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

fejn den del af koden

Fold kodeboks ind/udKode 

og brug denne kode

Fold kodeboks ind/udKode 

det er hundred gange nemmere når du vil til at lave enorme CMS systemer

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Vil nok sige at du skal have en database som hedder VALG og som hedder SOEG, hvis ikk det kommer til at virke så skrive en besked?:P

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Vil nok sige at du skal have en database som hedder VALG og som hedder SOEG, hvis ikk det kommer til at virke så skrive en besked?:P

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal bruge tabeller der hedder SOEG og VALG for i min kode er det $valg og $soeg der bliver brugt som faktist har fået værdier
Fold kodeboks ind/udKode 

Du må meget gerne uddybe hvad du mener for jeg er ikke helt med i det..

Jeg mener ikke at du kan mysql_guery i en tabel som ikke findes i din database... :s
Længere er forklaringen ikke... men hvis du har samme problem, vil jeg da meget gerne kigge på det

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Jeg mener ikke at du kan mysql_guery i en tabel som ikke findes i din database... :s
Længere er forklaringen ikke... men hvis du har samme problem, vil jeg da meget gerne kigge på det

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Tabel en findes i databasen jeg er bare kommet til at give de forkerte i min startindlæg...

Okai... :D

Hvad skriver den så af fejl på skærmen når du ligger det ud på din webside:P

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Okai... :D

Hvad skriver den så af fejl på skærmen når du ligger det ud på din webside:P

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Nu kommer den kum med en fejl:
Fatal error: Cannot redeclare connect() (previously declared in /web/www/frac/users/lybecker/unet/script.php:6) in /web/www/frac/users/lybecker/unet/script.php on line 5

Koden i script.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Virker det

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Virker det

-veile-
www.pointsoft.frac.dk

Jeg har faktisk ikke prøvet endnu, da jeg synes det er en god måde jeg gør det på...

jae... men tror ikk du kan på frac.dk da de har meget stramme regler på deres frie sider..
-veile-
www.pointsoft.frac.dk

t