Ideer til eksamenopgave?

Tags:    php

Hey alle...

Skal om 10 uger til min eksamen som MultiMedie Integrator!

Sitet skal selvfølgelig laves i php, og skal indeholde en masse serverside programmering!

Det jeg godt kunne tænke mig er at høre jeres ideer til hvad jeg evt kunne lave! Hvad vil i synes der kunne være spændende at lave et site om/til ?

Alle ideer er velkomne! :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Knowledgebase (en fiktiv virksomhed har behov for at udgive knowledge artikler omkring deres produkt, lidt som artikler på MSDN). Features kunne eks. være:

* versionsstyring af dokumenter (hele tiden mulighed for at gå tilbage til en tidligere version)
* Publicering af dokumenter (hvornår og hvem må publicere)
* Brugerstyring (hvem må oprette/ændre/publicere)
* Er det den samme bruger der både skriver teksten og vælger layout? eller er det splittet op i flere arbejdsgange
* Definering af arbejdsgangen (Administrator opretter hvorefter det er en skriver der skriver, marketing reviderer, læser korrektur og designer lidt mere til sidst afgør en redaktør om det skal publiceres) mulighed for selv at angive arbejdsgangen mellem de forskellige brugertyper.

... find selv på mere :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Jeg vil lave en netbutik...
Dog ikke en normal netbutik med normale vare!

Skulle være noget med at man kunne uploade script (som man selv har lavet) som bliver accepteret af admin og så komme de i en database, og brugeren får eks. 3 point, som han kan bruge på at hente et andet produkt fra databasen! (så man giver et og får et)
Man kan selvfølgelig også købe point
Altså: det kører rundt... Der kommer flere og flere produkter og du rør ikke meget (måske kan man lige starte med at uploade et par for at logge de første)

Shafh
www.shafh.dk
Shafh@stofanet.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world

Det kan godt være det her måske er et sindsygt projekt men det ville hvertfald være rimelig cool. Hvis du kan et programmeringssprog. F.eks. delphi, c eller noget andet. Så lave en online editor der også kan compile programmet. Men hvis du ikke har nogen erfaring med andre programmeringssprog bliver det nok svært. Tror også det ville være pænt svært at lave men syntes selv idéen var meget sjov.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Hvis det bare skal være hvad siden skal handle om så er emnerne jo mange. Men er det ikke mere det tekniske der er det vigtigste og ikke om siden handler om fodbold eller golf?

Praesto et Persto

Hvis det bare skal være hvad siden skal handle om så er emnerne jo mange. Men er det ikke mere det tekniske der er det vigtigste og ikke om siden handler om fodbold eller golf?

Praesto et Persto

Jo, det er selvfølgelig det mere tekniske jeg skal fokusere på, så foreslag hvori i mener der kunne være en masse teknisk, samt hvad siden kunne være om ?

Noget som et management system til f.eks. at tilrettelægge arbejde i et firma. Der kunne være funktioner som at oprette opgaver. Intern kommunikation. Kunne f.eks. være en form for chat hvor kun en lukket gruppe kunne have adgang. Der er mange muligheder.

G e-- h! !r y--

Tak for foreslag...
Dog lyder nogle af dem lidt for avanceret eller lign!

Lad mig lige høre hvad i syntes om dette:

En "portal" ved navn "playmates" eller lign!

Den skal henvende sig til brugere som interessere sig indenfor web/design/programmering!

På selve sitet kunne der evt. være mulighed for en bruger at uploade evt, design (Få feedback på det fra andre brugere), oprettet artikler indenfor diverse kategorier, uploade egne scripts mm.. Et forum til diskution af forskellige emner (kategorier) - Samt skulle der være forskellige brugerniveauer til evt supermoderatorer, den alm. bruger, og selvfølgelig administrator.

Hmm, det var lige de tanker jeg havde gjort mig indenfor dette, flere ideer/tilføjelser kunne være brugfulde??

Lyder da også som en god idé. Men ville nok overveje navnet. Den jeg umiddelbart kom til at tænke på var Hugh Hefner :P.

G e-- h! !r y--

Lyder fedt.

Kan du give et link på sitet når det er færdigt? =)

t