Tids basseret session??

Tags:    php

Jeg ville gerne vide om man kan sætte tid på ens session ligesom en cookie?

Altså, sætter en tid i sekunder, og når den tid er løbet ud unregister den session eller unset....

- Patrick

der er automatisk tid på sessionen. du kan sætte den i php.ini eller måske .htaccess, hvis du bruger et webhotel. ellers kan du lave dit eget session script.

jeg har mit eget session script det er ik problemmet ;D hvor lang tid går der før den udløber?

[Redigeret d. 16/08-05 20:24:17 af Patrick Sørensen]

Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener. Hvis du har lavet dit eget session script har du jo selv bestemt hvornår den udløber i den kode, hvor du sætter din cookie.

Sessions består jo i af nogle indbyggede funktioner i php, som sætter en cookie og gemmer noget data på serveren i en form for database, hvor dataen er tilknyttet cookien.

Hvis du selv laver dine egne session funktioner, bestemmer du helt selv hvordan de virker.

Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener. Hvis du har lavet dit eget session script har du jo selv bestemt hvornår den udløber i den kode, hvor du sætter din cookie.

Sessions består jo i af nogle indbyggede funktioner i php, som sætter en cookie og gemmer noget data på serveren i en form for database, hvor dataen er tilknyttet cookien.

Hvis du selv laver dine egne session funktioner, bestemmer du helt selv hvordan de virker.

ja, men altså vis nu man sætter tid på en alm. cookie, kan man også gøre det med session, det er jo noget af det samme... / er?
og rigtig forstår ik så meget, men prøver at forstå det ;D

setcookie('navn', 'værdi', time()+1234) <-- dette er en cookie, der udløber om 1234 sekunder. det kaldes en normal cookie.

setcookie('navn', 'værdi') <-- dette er en cookie, der udløber når browsersessionen udløber (det vil sige når browseren lukkes). det kaldes en session cookie. Det er sådan en cookie php's session system bruger.

Eksempel på hjemmelavet session system:

Fold kodeboks ind/udKode 

t