Arrays og mysql.

Tags:    php

Hey..

- En der ved, om det er muligt at indsætte et array i en database?
- Kan man på et måde få antallet af variabler i et array ned i en variable og derefter udskrive antallet/variablen?

Mvh. Per Rødgaard

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Per,

Antaget at $var er arrayet.

Sp 1: prøv at eksprimenter med var_export() det giver dig mulighed for at "fryse" arrayet for senere brug.
eks:
$newvar = var_export($var,true);
echo $newvar;
du har nu $newvar du kan sætte ind i databasen

Sp 2: Du kan benytte echo count($var);

Du beskriver ikke din problem stilling så tydelig, men jeg håber dette kan hjælpe dig vider.

/Loop

Hej Per

det første kan du opnå med phps serialize funktion, se evt mere på http://php.net/serialize

det andet spørgsmål er jeg ikke helt sikker på jeg forstod, kan du forklare nærmere?

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Ok.. Til spørgsmål 1 .

Jeg er i øjeblikket igang med clanwar-side til en counter-strike klan-side.
Der skal jeg bla. lave sådan at man kan krydse nogle checkboxe af og markere lineup (Spillerne der var med i clankampen).

Så tænkte jeg. Nej for dælen. Gider ikke have 5 rækker i mysql-tabellen, men istedet kun EN række, hvor jeg ligger et array ind med lineup'en (Den kan i øvrigt variere fra 2-5 spillere), og derefter henter array'et igen og tildeler hver spiller, der var med, en $var og til sidst echo'er lineup'en.

Kan godt lave selveste siden, men ved ikke om man kan indsætte, hente og tildele de forskellige spillere $var's, når de har været inde i databasen

Håber i kan forstå hvad jeg siger, - Det er lidt kringlet :)

t