Søger frivillige programmører til et størrer projekt

Tags:    php

Hej.

Sammen med A.L.P. (Andreas Hartvig) herinde fra har jeg startet simplecode.dk hvor vi i sidste ende vil sælge programmer og udbyde forskellige gratis webtjenester skrevet i PHP. Herunder disse webtjenester vil vi (faktisk jeg da Andreas står for software delen) lave et enormt forum system. Vores mål er at lave det så fleksibelt som overhovedet muligt. Det skal simpelthen kunne tilpasses et hvert behov, gerne uden trejdeparts moduler. Og til dette vil jeg mene at det vil tage aaaalt for lang tid at skulle kode det alene. Så jeg søger frivillige PHP programmører der er inde i Object Orientered PHP programmering. Ideén er at der til at starte med skal laves en kæmpe backend obygget i klasser. Hvorefter det egentlig bare skulle være ligetil at komme noget design på (hvilket vi har vores egen mand til at gøre).

Jeg er klar over at kæmpe forumsystemer allerede findes på nettet i og med at vi f.eks. selv bruger et (som selvfølgelig skal udskiftes med det her når det er brugbart). Men vi vil altså forsøge at lave et bedre et.

For mere information send en mail til mig på kaare@simplecode.dk eller skriv her (dog vil jeg foretrække mailen).

Og vi snakkes i koderne :).

Glemte lige at nævne hvad der mangles.

PHP programmører - Arbejdsopgaverne må her blive inddelt i mellem os når vi ved hvor mange vi er og hvem vi er. F.eks. har jeg aldrig forsøgt mig på at lave en rigtig god "search" engine.

Folk med kendskab til optimering af SQL koder - til at kigge sql koder igennem og optimere dem - selvfølgelig i samarbejde med programmøren der måtte have skrevet den pågældende query. Primært vil der blive brugt MySQL men folk der kan hjælpe med at porte til PostgreSQL og evt. SQLite (tvivler dog på performancen ved SQLite?) vil også være helt i top

Folk der indskriver tekst - Hele systemet skal jo kunne skifte sprog, og her er det vigtigt med folk der kan skrive korrekt. Primært dansk og engelsk men tysk og des lige gør det jo ikke dårligere.

- Det var det jeg kunne komme på lige nu, men det kan være der kommer mere.

[Redigeret d. 05/08-05 19:24:50 af Kaare Skovgaard]

programmer som I kan sælge og tjene penge på?

Hvad får de programmører I får fat i ud af at kode for jer?

programmer som I kan sælge og tjene penge på?

Hvad får de programmører I får fat i ud af at kode for jer?

Ja programmerne skal sælges, men det system som der er tale om her skal ikke sælges det skal være gratis. Og programmerne vedkommer som sådan ikke rigtig sagen her.

Folk der hjælper får creditten for det arbejde de har ydet og vil jo da være en del af teamet. Der er ikke lagt op til at der skal være penge indblandet, men får vi donationer så må vi jo få dem fordelt på en fair måde hvor ingen bliver snydt.

Altså det er lysten der driver værket her, ingen penge.

Nåja og selvfølgelig vil vi da yde tjenester for folk der er med, hvad vi kan tilbyde pt er hosting (dog ikke hverken den kvikke server eller forbindelse, 500mhz pentium cpu på deiban, med 192mb ram på en 2mbit/512kbit linie) på serveren som vores egen side står på og så alle vores programmer i fuld version gratis selvfølgelig, men ellers ikke så meget...

Mvh
Kaare

[Redigeret d. 06/08-05 00:15:48 af Kaare Skovgaard]

Har i tænkt jer at lave det i PHP5 eller PHP4?

Vil i gøre brug af PEAR?

Derudover perfomer SQLite ganske udemærket :)
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Har i tænkt jer at lave det i PHP5 eller PHP4?

Vil i gøre brug af PEAR?

Derudover perfomer SQLite ganske udemærket :)
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

PHP5 er valget, og jeg må indrømme at jeg aldrig har rodet med PEAR som sådan (har altid skrevet mine egne klasser hvis der manglede noget), men det kan der jo diskuteres om. Og det samme gælder for så vidt valget af PHP5 men der vil jeg så sige at jeg er mindre rokkelig ifht. om der skal bruges PEAR eller ej.

Mvh
Kaare

Godt valg mht til PHP5.

Med hensyn til PEAR har det nogle dejlige færdige klasser til database abstraktion. Læs evt flg. guide:
http://www.razor.dk/php/guider/pear-db/

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Godt valg mht til PHP5.

Med hensyn til PEAR har det nogle dejlige færdige klasser til database abstraktion. Læs evt flg. guide:
http://www.razor.dk/php/guider/pear-db/

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Ok, lige med hensyn til SQL abstraktion har jeg selv prøvet med en lille klasse som skulle være til at adaptere til forskellige former for SQL da man ikke skal skrive queries selv, men blot kalder en funktion som så sammensætter queryen.

Altså har jeg en abstrakt klasse
Udfra den abstrakte klasse har jeg så min mysqlklasse som f.eks. indeholder funktionen

array[] select($fields, $tables, $required = "", $order = "", $limit = "")

hvor man så bare laver et string array i fields, tables og order, medmindre der kun er et element så kan man bare angive en string, og string i resten. Så sammensætter select selv querien og udfører den og så returnerer den et array som du vil få med følgende kode

Fold kodeboks ind/udKode 

Så det eneste der egentlig er tilbage at skrive klasser der kan gøre det samme til andre databaser end mysql. udgangspunktet for argumenterne vil være, så det passer ind i en mysql query, så hvis en given databases syntaks er anderledes end mysqls så er det op til programmøren der har skrevet den givne klasse at få fikset det så det passer ind.

Udover det så har jeg en klasse der sørger for at oprette f.eks. mysql klassen der og bruge den på alle funktionerne (f.eks. select). Den arver også fra min abstrakte klasse. Denne klasse håndterer derudover også exceptions fra den klasse som den har oprettet et objekt af.

Men min klasse vil jeg f.eks. kunne gøre sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Der er selvfølgelig også funktioner til, insert, update og delete. Og der vil blive tilføjet flere løbende som der vil blive brug for dem.

Men er du interesseret i at være med?
I hvert fald ser jeg frem til at udvikle det forum, og jeg har også en del ideér til det allerede, og det skal nok gøre godt med flere :).

Mvh
Kaare

Jeg kigger da gerne med, og skriver måske også lidt kode engang imellem. Men min tid er desværre for sparsom til at være voldsomt involveret.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Jeg kigger da gerne med, og skriver måske også lidt kode engang imellem. Men min tid er desværre for sparsom til at være voldsomt involveret.
M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Det er da bare i orden. pt. er der brug for alt den hjælp der kan komme, da der ikke rigtig er andre der har meldt sig til endnu :).
Kan du smide en mail til kaare@simplecode.dk med information om hvor jeg kan kontakte dig? (e-mail, MSN adresse osv?)

Jeg vil lige bikse lidt med vores server og se om jeg ikke kan kaste noget CVS op på den :).

Indtil videre har jeg kun nogle ideér 2 SQL tabeller (mest for at huske hvordan mine ideér skulle virke) og så de SQL abstraktioner. Dvs. ikke mere end en 400 liniers kode i alt hvor en stor del af det er kommentarer.

Mvh
Kaare

t