Programør søges til et server modul

Tags:    php

Hej

Jeg er ikke rigtig klar over om det er det rigtige sted at søge folk !?, men prøver.

Vi søger en programør til at kode et server modul til en spilserver(linux). Dette modul skal kunne starte/stoppe, samt genstarte serveren o.s.v - altså et modul til klient login samt admin. Som alm. bruger skal man kunne se regning status, betalt/ikke betalt mm. Ændre configs mm. på egens egen server o.s.v.

Forventet budget : 10.000kr

Hvis det kan gøres indenfor overnævnet beløb, bedes du besvar denne tråd. Foreslag & Kommentar modtages gerne ..

På forhånd tak
MvH TekD

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej.

Der er mange dygtige og erfarne folk her, og endnu flere som er ved at blive det :D.

Du skriver dit indlæg under php ... er det fordi "modulet" skal bestå af en stribe php sider, eller er det fordi "modulet" skal kunnes bruges fra php?

Består "modulet" kun at server delen, eller også af en klient til "modulet" som benytter sig af dette til at udføre opgaver (login, logud, status osv osv)?

Er der integration med en eksisterende spil server, eller skal der blot laves et login/logout system til en eller andet defineret grændseflade og så noget admin til at styre den fysiske server med (reboote osv)?

Skal det bruges til et nyt spil, til at styre en server som hoster et eller flere kendte spil, eller er det f.eks. tænkt til et netcafe setup?

Lidt mere info, så er det nemmere at komme med kommentarer til hvad der er i opgaven og evt byde på den.

10 k kan være meget til at løse opgaven med, hvis den er lille, og alt for lidt hvis den er omfangsrig.

Som en anden kommentar til du poster i PHP forummet tror jeg godt nok ikke at php kan starte og slukke serveren, det første ville ihvertfald være noget af et paradoks. tror heller ikke det kan genstarte den for den sags skyld :).

Men hvis du finder ud af det kan så sig lige hvordan kunne være sjovt at loade et script op der lukkede min udbyders server ned MWAHAHA :D
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Hej

Tak for dit svar.
Modulet skal bestå af en server del og en login del. Altså hvis du som kunde køber en spilserver, så kan du via et webinterface styre din egen server. Genstart, stoppe, reinstall mm.

Admin delen skal bestå af tildeling af spil til kunderne, samt reboote master makinen, samt alle se/send regning til den enkelte bruger o.s.v

Jeg har skrevet det under php, da jeg mente at det var det nemeste at lave det i(kan muligvis laves i et andet sprog).

Jeg tror de fleste gamehostings firmaer har det.

Spil:

Cs, Cz, DOD, o.v.s - kendte online spil

[Redigeret d. 02/08-05 15:38:28 af Tek]

Hey,

Hvilken platform snakker vi, linux/bsd eller windows?

Har i evt. shellscripts til at udføre de ønskede ting?

Skal alt billing dvs, kreditkort betaling o.l. også integreres?

Med hensyn til sluk og tænd af masterserver, har i så et APC modul det skal virke med, for man kan ikke remote tænde og slukke servere uden at serveren et tilknyttet noget bestemt soft og hardware.

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Hey,

Hvilken platform snakker vi, linux/bsd eller windows?

Har i evt. shellscripts til at udføre de ønskede ting?

Skal alt billing dvs, kreditkort betaling o.l. også integreres?

Med hensyn til sluk og tænd af masterserver, har i så et APC modul det skal virke med, for man kan ikke remote tænde og slukke servere uden at serveren et tilknyttet noget bestemt soft og hardware.

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Hej

Tak for dit svar
Som jeg også skrev i mit første indlæg så er det linux :-). Det eneste med hensyn til billing .. Så er det kun status .. man skal kunne se som bruger. Om man har betalt eller ikke betalt og hvornår en periode udløber.

Ang. div. scripts vi evt. mangler så skaffe vi dem, er p.t ikke klar over hvad vi mangler.

[Redigeret d. 02/08-05 17:50:20 af Tek]

Hej Tek.
Tager jeg meget fejl hvis jeg tror du vil hoste Counter strike server?
Hvis det er tilfældet, så er det mulig at sende genstart via Rcon over et php script. Sluk kan nok også lade sig gører, men tænd er jeg ikke sikker på.

Du er velkommen til at skrive en mail hvis du undre dig over noget.

Hilsen Mads

t