Comport relæ styring vidregående?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej dette er en vidregående tråd af denne: http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=1&t=831

Jeg tror måske jeg har fundet fejlen i mit project for da jeg målte min strømforsyning med mit voltmeter stod der at der kom 15 volt ud af selvom det rigtigt er en 7 volt strømforsyning står der i hvertfald den er. Men jeg troede bare det var mit voltmeter der var gået i stykker men nu er jeg kommet lidt i tvivl så vil afprøve min teori om mit relæ ikke er brændt af kan et 6 volt relæ ikke godt brænde af ved 15 volt? hvordan afprøver jeg evt. om det er brændt af bare sætte 6 volt på direkte på relæets plus og minus ben og så afvente om den siger klik eller hvad? nogle der ved hvordan jeg kan afprøve om mit relæ er brændt af?

Er der ikke en udgang du kan måle på ?

Det køre faktisk som du selv siger du smider spændning på og lytter evt efter om relæet giver et lille klik... Hvis den gør det skulle der ikke være noget problem...

Men ved du hvor mange ampere den kan tåle?

SkypeR That\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s ME :D

----------------------------------------------
%49%66%20%79%6F%75%27%76%65%20%74%72%61%
6E%73%6C%61%74%65%64%20%
74%68%69%73%2C%20%79%6F%75%20%6D%75%73%
74%20%62%65%20%62% 6F%72%65%64%2E%2E%2E

[Redigeret d. 03/08-05 16:31:07 af SkypeR]

Det bedste er at koble strømmen fra og måle hvor mange ohm (dvs modstand) der er over spolen på relæ'et. Dvs. mellem de to lus på printet, mål begge veje.

Du skulle gerne måle ca. 100 -> 1000 ohm.

Det bedste er at koble strømmen fra og måle hvor mange ohm (dvs modstand) der er over spolen på relæ'et. Dvs. mellem de to lus på printet, mål begge veje.

Du skulle gerne måle ca. 100 -> 1000 ohm.

Jeg har loddet relæet af igen men det der med at ohme er ikke så godt fordi tror ikke mit voltmeter er så godt til det eller det giver i hvert fald ingen reaktion når jeg prøver at ohme mellem de to ben der er slet ingen forbindelse ser det ud til

Hvad er det for et voltmeter? Det skulle gerne give et udslag hvis du kortslutter de to ledninger mens det står på ohm/modstand.

Hvad er det for et voltmeter? Det skulle gerne give et udslag hvis du kortslutter de to ledninger mens det står på ohm/modstand.

Det er sådan et voltmeter jeg har: http://www.thansen.dk/product.asp?c=537299615&n=469331449&pn=490975327

og jah det giver et udslag når jeg kortslutter de to ledninger men der sker intet når jeg prøver på relæet?

Sæt multimeteret til 2000 ohm (nederst til venstre). Så bør det skrive 0 når du kortslutter de to ledninger.

Så burde du også kunne få det til at vise 0 på nogle af benene på relæ'et.

Sæt multimeteret til 2000 ohm (nederst til venstre). Så bør det skrive 0 når du kortslutter de to ledninger.

Så burde du også kunne få det til at vise 0 på nogle af benene på relæ'et.

http://www.mytestpage.1go.dk/ har jeg lagt et billede der beskriver hvad det giver når jeg ohmer de forskellige ben med 2000 som du sagde. Den skriver godt nok ikke 0 når jeg kortslutter de to ledninger på voltmeteret den skriver 001

Det ser jo helt fornuftigt ud, men der er en fejl på min tegning, jeg laver lige en rettelse.

Du skriver: "4 og 5 bliver ved med at vise et når de forbindes", dvs der er ingen forbindelse?

Prøv at forbinde et 9 volt batteri til ben 2 og 3 kortvarigt, så burde du kunne høre at det klikker.

Det ser jo helt fornuftigt ud, men der er en fejl på min tegning, jeg laver lige en rettelse.

Du skriver: "4 og 5 bliver ved med at vise et når de forbindes", dvs der er ingen forbindelse?

Prøv at forbinde et 9 volt batteri til ben 2 og 3 kortvarigt, så burde du kunne høre at det klikker.

Nej der er ingen forbindelse mellem 4 og 5

Yees nu siger den klik det vel sige det er altså bare de forkerte ben vi har forbundet på printet det var meningen vi skulle forbinde 2 og 3 til de to lus og ikke 4 og 5 eller hvad?

<< < 12 > >>
t