$url bliver til Array

Tags:    php

Hejsa.

Når jeg sætter $url i min database skulle den gerne indeholde $_GET[url] som er en adresse, men når den kommer igennem systemet bliver adressen til Array, kan en eller anden se fejlen?

<?php

include('sql.php');
$url = $_GET['url'];

if(isset($url)) {

$tags = get_meta_tags($url);
$time = time();
$title = $tags['title'];
$description = $tags['description'];
$keywords = $tags['keywords'];

if(empty($title) || empty($description) || empty($keywords)) {

echo "Der mangler metatags på siden, det er krævet at følgende findes:<br>title<br>keywords<br>description";

} else {

if(preg_match("/http:\\/\\/(.*?)\\//i",$url,$url)) {
if (!eregi("^www.", $url[1])) {
$url = "www.".$url[1];
} else {
$url = $url[1];
}
}

$query = mysql_query("SELECT * FROM search_data WHERE url='$url'");
if(mysql_num_rows($query) == 0) {

mysql_query("INSERT INTO search_data (url,title,description,keywords,last_check) VALUES ('$url','$title','$description','keywords','$time')") or die(mysql_error());

} else {

mysql_query("UPDATE search_data SET title='$title', description='$description', keywords='$keywords', last_check='$time'

WHERE url='$url'") or die(mysql_error());

}
echo "Denne data blev smidt i databasen, for domænet $url:<br>$title<br>$keywords<br>$description";
}
} else {
echo '<form name="formen" method="GET" action="meta.php" enctype="multipart/form-data"><input value="http://" size="50" name="url"> <input type="submit" value="Smid min side i søge maskinen!!"></form>';
}
?>

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa.

Når jeg sætter $url i min database skulle den gerne indeholde $_GET[url] som er en adresse, men når den kommer igennem systemet bliver adressen til Array, kan en eller anden se fejlen?

<?php

include('sql.php');
$url = $_GET['url'];

Har selv haft nogle problemer med variable navne der overlapper, jeg løste det med at ændre det ene af dem.

Prøv at ændre $url til $ny_url eller lignende, det virkede for mig!

Veidal

Kan se at du er igan med atlave en søgemaskine som bruge meta tags, er os selv igang med det.
veile-
www.pointsoft.frac.dk

Kan se at du er igan med atlave en søgemaskine som bruge meta tags, er os selv igang med det.
veile-
www.pointsoft.frac.dk

Det er jeg da :).. Er ikke kommet særlig langt endnu har kun være i gang i 30 min. Men ved du noget om min fejl?

Hjælp!?

nu virker det :D tak

NEJ VENT DET VIRKER IKKE.. NU ER URL BARE INGEN TING

NEJ VENT DET VIRKER IKKE.. NU ER URL BARE INGEN TING

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men har du husket at ændre det igennem hele koden?

Veidal

Ja jeg kender fejlen, skriver li en kode om nogle min-..-veile-
www.pointsoft.frac.dk

t