OOP Problemer -

Tags:    php

Hey, jeg sidder og bøvler med noget OOP. Denne kode skal kunne vise forskellige "lvl" alt efter hvor meget man har postet i forum.
Fold kodeboks ind/udKode 

Men når jeg echo'er $lvl ud på siden virker det dette?
Er der en fejl i koden? eller en smartere måde at gøre det på?

Hilsen Mads

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey, jeg sidder og bøvler med noget OOP. Denne kode skal kunne vise forskellige "lvl" alt efter hvor meget man har postet i forum.
Fold kodeboks ind/udKode 

Men når jeg echo'er $lvl ud på siden virker det dette?
Er der en fejl i koden? eller en smartere måde at gøre det på?

Hilsen Mads

Et bedre bud ville være således:

Fold kodeboks ind/udKode 

Og så udskriver du det med:

echo levls($status);

Mvh. Emilbp

Hvis status er 1 udskriver du noget. ellers gemmer du det i en variabel, som i øvrigt er en lokal variabel for funktionen, og den gemte værdi slettes derfor uden at blive brugt.

Fold kodeboks ind/udKode 

-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Hej kaare, heh, jeg har nok ikke været grundig nok med at vise koden, men den funktion står altså i en klasse:) Ville bare lige sige at jeg godt kender definitionen af OOP;)

Men lige et andet problem, og det har faktisk ikke noget med php at gøre, men håber på svar alligevel. Hvor kan jeg søge efter ejer informationer på en IP adresse, jeg har nemlig en ip adresse jeg gerne vil tracke, men ved ikke hvor det gøres?

[Redigeret d. 27/07-05 01:20:19 af mads]

Dos, tracert IP eller programmer som neotrace
http://www.networkingfiles.com/PingFinger/Neotraceexpress.htm
som er ligesom et GUI til tracert, det viser et kort over den "rute"det signal du sender bevæger sig for at komme til modtagerens central så du kan se ca. hvor IP'en hører til.

Øhm... siden der er givet udemærkede svar så vil jeg lige tillade mig at rette dig lidt så du kan begynde at bruge de rigtige udtryk :).

OOP betyder altså object orienteret programmering og bruges når du anvender objekter. I dit eksepel bruger du bare en ganske almindelig funktion, og det er det der kaldes produceral (kan ikke helt stave til det) programmering og er ikke OOP.

Og tag det nu ikke som flueknepperi men som hjælp :).
Mvh
Kaare

Hej kaare, heh, jeg har nok ikke været grundig nok med at vise koden, men den funktion står altså i en klasse:) Ville bare lige sige at jeg godt kender definitionen af OOP;)

Men lige et andet problem, og det har faktisk ikke noget med php at gøre, men håber på svar alligevel. Hvor kan jeg søge efter ejer informationer på en IP adresse, jeg har nemlig en ip adresse jeg gerne vil tracke, men ved ikke hvor det gøres?

[Redigeret d. 27/07-05 01:20:19 af mads]

t