Søge robot

Tags:    php

Hvordan er google's søge maskine opbygget, altså er det google's personale som sider og tilføjer sider eller er det noget der sker via en robot. Som så søger. Hvis det er det, er der så nogle som kan forklare mig hvordan det er gjordt!!

-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det gøres af en bot. Du kan læse lidt om google bot på http://www.google.com/bot.html. Der står dog ikke hvordan man laver en hvis det er det du søger.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

hvis du vil lave en sådan bot skal du ikke bruge php. Dette ville skulle kodes i et større sprog som fx C++, C#, delphi eller lignende

Det kan sagtens laves i php :)

Det er det jeg søger, hvorn man laver en... men det kan være det givr mig ideerne

-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

Jeg har forsøgt mig med det før, og det var et ret så lærerigt projekt faktisk. Nedenfor er de trin der skal til for at lave en søgemaskine(faktisk en crawler - det er den som henter information om siderne. Søgemaskinen præsenterer bare infoen fra en database eller lign.):

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er mere eller mindre grundstammen i enhver crawler.

Casper

hvis du vil lave en sådan bot skal du ikke bruge php. Dette ville skulle kodes i et større sprog som fx C++, C#, delphi eller lignende

[Redigeret d. 25/07-05 00:35:10 af Steffen Pedersen]

Selvfølgelig kan man bruge PHP.PHP er ikke bare et websprog, men også et kraftigt sprog til "almindelige" programmer, så hvorfor skulle en crawler ikke være mulig ?

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Self. kan du du grave et hul til et fundament som skal passe til et højhus på 250 etager med en skovl, men hvorfor gøre det når der findes gravmaskiner?

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

Det er det jeg søger, hvorn man laver en... men det kan være det givr mig ideerne

-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

Selvfølgelig kan man bruge PHP.PHP er ikke bare et websprog, men også et kraftigt sprog til "almindelige" programmer, så hvorfor skulle en crawler ikke være mulig ?

MH.

The-Freak

Self. kan du du grave et hul til et fundament som skal passe til et højhus på 250 etager med en skovl, men hvorfor gøre det når der findes gravmaskiner?

Hvis det var en antydning til at det skulle være svært at lave det i PHP så kan du godt tro om igen. Imo er det ihvertfald nemmere end C eller C++. Selvfølgelig er det bøvlet at gøre fra en browser, men hvis man gør det fra interpreteren er det altså pænt nemt!

MH.

The-Freak

Det var mange gode kommentare. men kender i en artikel som handler om dette.. Helst i PHP er ikke ret godt til c++
-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

Altså hvordan man laver en Crawler.....
Eller måske kan i forklere mig det...

-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

et personligt eller hvad det nu hedder til Casper Steinmann

Lykkedes det for dig at lave sådan en Robot /Bot

-veile-
www.e-playcity.dk