Upload af filer

Tags:    php

jeg har prøvet http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

men b-one køre php i safemode, er der andre måder at uploade på?

jeg har prøvet http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

men b-one køre php i safemode, er der andre måder at uploade på?

Jeg bruger godt nok ikke b-one, men havde det samme problem på min host. Jeg skrev bare ftp.<din hp> i internet explore da man kun kan få vist sin ftp på den møde med IE. Så fandt jeg mappen der skal uploades til, højreklikkede på den og satte kryds ved, tror det hed skriveadgang til ejer. Hvis du ikke har IE kan du os bruge ftp program. Det bruger jeg nu da jeg køre linux, nu! Det er det samme præncip. Du finder mappen højreklikker på den, og finder noget med rettigheder og ændre det!

Du finder skalaen for rettigheder under egenskaber.

ChristofferB ::.

[Redigeret d. 09/07-05 11:36:36 af ChristofferB]

På den mappe du uploader til skal du (User) have rettighederne read+write+execute=4+2+1=7, webserveren (Group) skal også kunne read+write+execute=4+2+1=7, alle andre (Other) skal ikke kunne noget =0, Derfor skal du sætte chmod for mappen til 770. Hvordan du gør det afhænger af dit ftp-program.

Serveren skal i øvrigt også være sat ordentligt op til at kunne håndtere uploads i safe mode, men det vil jeg tro den er.

[Redigeret d. 09/07-05 12:58:30 af Jesper Kristensen]

På den mappe du uploader til skal du (User) have rettighederne read+write+execute=4+2+1=7, webserveren (Group) skal også kunne read+write+execute=4+2+1=7, alle andre (Other) skal ikke kunne noget =0, Derfor skal du sætte chmod for mappen til 770. Hvordan du gør det afhænger af dit ftp-program.

Serveren skal i øvrigt også være sat ordentligt op til at kunne håndtere uploads i safe mode, men det vil jeg tro den er.

[Redigeret d. 09/07-05 12:58:30 af Jesper Kristensen]

jeg skal lave et script i php til en webbutik hvor ejeren skal kunne uploade billeder til vare på siden, men jeg får en fejl i min browser der siger at php køre i safemode. Er der andre måder end den der vist på www.php.net ???

det dur ikke at uploade igennem ftp, det vil virke besværligt for nybegyndere. Men der er væl ikke andre muligheder, så jeg bliver væl nød til at skrive en vejledning til det på min side når jeg bliver færdig engang....

Når den skriver noget med safe mode er det enten fordi serveren er sat forkert op, så uploads ikke kan komme igennem, ellers er det fordi du har kludret i stien, sådan at move_uploaded_file forsøger at flytte filen til et andet sted end der hvor du vil have den hen. (Hvis du forsøger af flytte filen over til en anden bruger af webhotellet)

t