Code:
locks er bedre end Dev-C++ på nogle områder (og omvendt, da C:
stadig er i et tidligt stadie - men dog meget stabilt - har endnu ikke oplevet et nedbrud).
http://www.codeblocks.org/Jeg skiftede fra Dev-C++ til C:
, da Dev-C++ har for mange nedbrud (man kan self benytte version 4, men så mister man mange egenskaber) og dens Intellisense (dvs. listen over klassers funktioner og medlemmer osv) leder også alt for ofte til nedbrug i modsætning til C:
's.
Jeg benytter dog en nyere version af GCC compileren, som er bedre end den medfølgende (til begge IDE'er) på mange punkter. Men det kræver selvfølgelig, at man har lidt forstand på compilere, for at kunne installere den slags selv - så det bør du nok vente lidt med, for de medfølgende versioner af compileren er også udmærket ;-)
Jeg benytter også den gratis MSVC++ compiler (som findes i Microsoft Visual Toolkit 2003) med C:
, da denne jo er lidt nemmere at have med at gøre, hvis man skal kompilere nogle MSVC++ projekter (især hvis de har inkluderet asm).
Jeg har ikke prøvet med Borlands eller Intels compilere endnu, men de burde jo også kunne fungere med både Dev-C++ og C:
.
1101110100010110000101000001
Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!
[Redigeret d. 20/07-05 23:50:55 af Nicolai Lyster Fersner]