mysql database

Tags:    php

nu har jeg hentet mysql-noinstall-4.1.12a-win32.zip

jeg vil gerne installere mysql til at køre på apache2 sammen med php5, jeg fandt en vejledning på netet der nævner en setup.exe men den ser ikke ud til at være med i zip filen.

og en ting til, hvis jeg fx laver en webbutik er det så nødventigt at bruge mysql? hvorfor ikke bare tekst filer til at håndtere varene i?

hvad bruges en database til?
links osv men det kan man jo også bruge tekst filer til så hvad er fordelen ved en database i mysql ?

Du kan da godt bruge text filer.

så skal du bare:
1. selv finde en convention på hvordan du gemmer i en fil(seperer varer, og infoer om en vare).
2. når du skal finde 1 vare skal du læse filen igennem.
3. selv lave evt søge metoder.
4. jeg kunne sikkert blive ved.

med mysql og databaser.

kan en søgning skrives i 3-5 linier, du behøver ikke bekymrer dig om hvordan dine dataer egentlig bliver gemt.

-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

det kommer til at tage tid at programmere, men bare det virker.

2. når du skal finde 1 vare skal du læse filen igennem.

hvad mener du med det?

jeg har tængt mig at lave en søge finktion, og en oversigt på forsiden, kategorier, og en admin sektion hvor sidens ejer kan indsætte vare og slette vare.
og et nyheds system kan nok ikke undværes..

der skal ikke være bruger system...

jeg var bare bange for at det ville blive en ulæmpe med tekstfiler, måske for langsomt at indlæse. Men hvis siden er færdig og fungerende kan det da højest blive en ulæmpe for mig at skulle programmere siden og måske opdatere den med tiden...

men jeg vil begynde på det efter jeg har været på kanotur.
jeg kan ikke se hvorfor det skal være så svært at få fat i et gratis script til webbutik, så jeg vil ligge det ud på min side når det er færdigt.

jeg er begyndt at bruge nogle eksempler fra www.php.net og det går temlig godt indtil nu, og så har jeg mine hefter til hjælp...

nu har jeg hentet mysql-noinstall-4.1.12a-win32.zip

jeg vil gerne installere mysql til at køre på apache2 sammen med php5, jeg fandt en vejledning på netet der nævner en setup.exe men den ser ikke ud til at være med i zip filen.

Tjek filnavnet: mysql-noinstall-4.1.12a-win32.zip..noinstall. Du har downloadet den udgave uden installer ;-).

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

Det vil være dumt at benytte, da dine dataer er meget mere sikkre i mysql, men det er kun ud fra min erfaring...

-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

Det vil være dumt at benytte, da dine dataer er meget mere sikkre i mysql, men det er kun ud fra min erfaring...

-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

jeg kan ikke se hvad de skulle få ud af at stjæle informationer om vare, eller endre på dem. de kan højest få en banlyst deres ip fra siden.

[Men hvis du nu laver det et log ind system, til det som vil lave, kan man nem finde alle bruger infomationerne,., det vil ikke være smart, ,men med sql vil det blive en del sværere

-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

[Men hvis du nu laver det et log ind system, til det som vil lave, kan man nem finde alle bruger infomationerne,., det vil ikke være smart, ,men med sql vil det blive en del sværere

-veile-
www.e-playcity.dk
Det er besøget hver!!

oh ok nu forstår jeg... jeg bliver væl bare nød til at lære det, det kan måske også spare mig for en masse besvær. men jeg starter nu aligevæl med tekstfilerne og ser hvordan det går....

nu vil jeg se at få lavet et script til ordre bekraftelse pr mail, jeg vil nemlig ikke bruge betalings kort til at starte med, og der vil heller ikke være mulighed for at opratte sig som bruger.

[Redigeret d. 04/07-05 00:41:40 af Jacob Frank Kristensen]

t