2 log ind til samme database

Tags:    php

Jeg har brug for en lille ændring i de moduler jeg har liggende, således at de medlemmer jeg har i vores forum, kan bruge deres brugernavn og kode i minonline kogebog..

Som det fungerer nu skal man oprette sig 2 steder, hvilket er uhensigtsmæssigt når det er på samme hjemmeside, men koderne er så avancerede at jeg ikke aner hoved eller hale i det.

Vil en venlig sjæl hjælpe..?

Hilsen Frank

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den 04-07-05 11:49 skrev Frank følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
du skal bare sætte din query...

Allerede her er jeg tabt.. Jeg forstår ikke php, og jeg kommer aldrig til det, de koder jeg har på min hjemmeside, har jeg købt mig til, fordi jeg fatter det ganske enkelt ikke. Nogle er ordblinde og lærer aldrig at læse, andre er talblinde og lærer aldrig at regne, jeg er kodeblind.

Så indtil der er en venlig sjæl der enten vil lave det hele for mig, og lytte til mine spørgsmål, meget gerne besvare dem også, enten i form af svar eller // kommentarer, så kommer jeg desværre ikke længere.

Det er pænt af jer at skubbe mig i den rigtige retning, men jeg aner ikke hvor jeg står..

Jeg har mange små projekter der kræver mere php viden, så ham der har lyst til lidt ekstra kr. lad høre fra sig...

Hilsen Frank
-----------------------------------------------------------------------------

Hej igen :)..

Flot tale ;) jeg var også ret php blind de første 2 måneder.. men jeg vil gerne hjælpe, jeg har jo selv prøvet at sidde der og få hjælp og man ikke forstår det aligevel.. jeg er nok ikke den bedste programmør men jeg har lært meget men der er altså grænser.. men hjælper meget gerne..

Mvh. Kasper D. Jensen

Hej Frank

Det kan godt være lidt svært at hjælpe når vi ikke ved hvad for nogle systemer det er der skal snakke sammen og hvordan koden bag ser ud.

Når vi får lidt mere info som fx:
- er det færdigkøbte eller færdige gratis scripts du bruger?
- hvordan ser koden ud bag det?
- hvis det er færdige script, hvad er det for nogle?

M.V.H.
Loke Dupont aka colde

Ah ja, det kunne selvfølgelig være hjælp til selvhjælp, jeg er ikke sikker på hvor meget af det I skal bruge, men her er starten af indtast.php som kræver at brugeren er logget ind for at kunne oprette opskrifter.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er mit ønske at denne log ind skal bruge user databasen fra vores phpBB forum, således at de ikke behøver oprette sig 2 steder. De skal kun logge ind med den profil de har, og så skal opskriften selvfølgelig krediteres det log ind navn de bruger.

Koderne er færdigkøbte og specialsyede til mine ønsker.

Hilsen Frank

Ah ja, det kunne selvfølgelig være hjælp til selvhjælp, jeg er ikke sikker på hvor meget af det I skal bruge, men her er starten af indtast.php som kræver at brugeren er logget ind for at kunne oprette opskrifter.

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er mit ønske at denne log ind skal bruge user databasen fra vores phpBB forum, således at de ikke behøver oprette sig 2 steder. De skal kun logge ind med den profil de har, og så skal opskriften selvfølgelig krediteres det log ind navn de bruger.

Koderne er færdigkøbte og specialsyede til mine ønsker.

Hilsen Frank

Frank :)

du skal bare sætte din query til at lede i den samme mySQL tabel.. nu ved jeg du bruger phpBB og det er på mySQL, jeg kender ikke tabellerne men du skal i vært fald kigge dem igennem og se om du kan finde brugerinstillinger :)
det er den du skal hente fra! :)

du skal bare sætte din query...

Allerede her er jeg tabt.. Jeg forstår ikke php, og jeg kommer aldrig til det, de koder jeg har på min hjemmeside, har jeg købt mig til, fordi jeg fatter det ganske enkelt ikke. Nogle er ordblinde og lærer aldrig at læse, andre er talblinde og lærer aldrig at regne, jeg er kodeblind.

Så indtil der er en venlig sjæl der enten vil lave det hele for mig, og lytte til mine spørgsmål, meget gerne besvare dem også, enten i form af svar eller // kommentarer, så kommer jeg desværre ikke længere.

Det er pænt af jer at skubbe mig i den rigtige retning, men jeg aner ikke hvor jeg står..

Jeg har mange små projekter der kræver mere php viden, så ham der har lyst til lidt ekstra kr. lad høre fra sig...

Hilsen Frank

Flot tale ;)

Tak tak :)

Jeg har dog midlertidig fået løst førstnævnte problem, i form af en omskrivning af kogebogens log ind funktion, således at den matcher forum medlemsdatabasen.

Hilsen Frank

t