Er der en der kan sige mig hvorfor
GLfloat colors[] = {
1, 0, 0,
1, 1, 0,
0, 0, 1};
giver andre farver en
static GLfloat colors[] = {
1, 0, 0,
1, 1, 0,
0, 0, 1};
her er koden:
void Render()
{
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
static GLfloat points[] = {
0, 0, -1,
1, 0, -1,
1, 1, -1,
0, 1, -1,
0, 0, 0,
1, 0, 0,
1, 1, 0,
0, 1, 0 };
static GLfloat colors[] = {
1, 0, 0, 1, 1, 0, 0, 0, 1};
glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);
glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY);
glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0, points);
glColorPointer(3, GL_FLOAT, 0, colors);
static GLubyte box[] = {
4, 5, 6, 7, 1, 2, 6, 5,
0, 1, 5, 4, 0, 3, 2, 1,
0, 4, 7, 3, 2, 3, 7, 6};
glTranslatef(0, 0, -5);
glRotatef(m_angle, 1, 1, 0);
glDrawElements(GL_QUADS, 24, GL_UNSIGNED_BYTE, box);
}
farven ændre sig også hvis jeg f.eks fjerner static fra "static GLfloat points[]"
Det er selvfølgelig de samme farver der bliver brugt, men i forskellige kombinationer.