Lukke vindue automatisk

Tags:    php

Hej,
Jeg har dette system:

log_ud.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil gerne have den til at lukke vinduet med det samme igen, når den har sendt de nødvendige oplysninger..
Jeg har prøvet med window.close(); , men virker ikke.

Vil en evt. ikke sætte den ind i systemet, så ville det være fint.

--------------------
Teaching is nessesary for others to learn.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Se mine kommentarer i koden, og overvej dem. Lad brugeren få muligheden, valgfriheden og den gode oplevelse...

<?
session_start();
if (session_is_registered("brugernavn") AND ("kodeord") AND ("tidnu")) { // IF-fætningen giver ingen mening. Kan du selv se hvad du har lavet forkert?
include("mysql/mysql.php");
$query = mysql_query("SELECT * FROM community WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'") or die(mysql_error()); // efter som dette ikke er et spørgsmål om mysql, skal du slette mysql_error. den må kun stå der når du prøver at finde fejl i mysql
$vis = mysql_fetch_array($query);
?><!-- du mangler en doctype -->
<html>

<head>
<!-- og du mangler en title -->
<link rel="stylesheet" href="http://web1740.nh1.needhost.dk/css/login.css" type="text/css">

</head>

<body oncontextmenu="return false"ondragstart="return false"onselectstart="return false"><!-- det er slet ikke pænt at have de on... her. Der er nogen der tror det er smart, men det er det ikke! -->

<?
$query = mysql_query("UPDATE community SET online = 'nej' WHERE brugernavn = '$_SESSION[brugernavn]'")
?>

<?
session_destroy(); // den funktion skal højere op, så den står før udskriften, da den skal udskrive en header
echo("<meta http-equiv=\\"refresh\\" content=\\"0; url=login.php\\">"); // her skal funktionen header bruges i stedet for. Det er forkert at gøre det sådan, og det ødelægger siden. Hvis det skulle hvad været et meta-tag, skulle det have været i <head>-sektionen

?>

</body>
</html>
<?
} else {
echo("Logget af!"); // du har glemt at skrive de obligatoriske html-tags (html, head, title, body)
}
// du skal slet ikke lukke vinduet. det er uhøfligt over for dine brugere, så lad være med det.
?>

Jeg håber det kunne bruges.

[Redigeret d. 26/06-05 00:57:16 af Jesper Kristensen]

Så vidt jeg ved, kan du ikke lukke et vindue du ikke selv har åbnet. Det vil sige hvis det er et brugeråbnet vindue, skal det også være en bruger der lukker det igen.

Mvh

Jesper K.

Så hold dog op med at være så klog. Det er en log_ud, som bliver åbnet når man trykker log ud.. Der kommer så derfor et nyt vindue op, om at man har logget ud.

Den skal jo så derfor lukkes igen.

- Uhøfligt pff, du skulle høre dig selv.. ;)

--------------------

Sorry. Den bedste løsning ville nok være så ikke at åbne vinduet, så er du også fri for at lukke det.

Jesper K.

Så hold dog op med at være så klog. Det er en log_ud, som bliver åbnet når man trykker log ud.. Der kommer så derfor et nyt vindue op, om at man har logget ud.

Den skal jo så derfor lukkes igen.

- Uhøfligt pff, du skulle høre dig selv.. ;)

--------------------

Jeg ville måske tage hans råd som en god ledetråd til hvordan man skriver PHP kode. Og HTML generelt, han er jo ikke ude på at skade nogen, han ville bare hjælpe dig.

Du skrev:

Så hold dog op med at være så klog.

Og din signatur:

Er jeg den eneste der kan se ironien?
--
Blog:
http://www.sigkill.dk/blog

t