Installation af boost

Tags:    c++

<< < 12 > >>

Hej

Jeg har forsøgt at installere boost til Borland Builder 5.0 men får følgende fejlmeddelelse:

[Linker Fatal Error] Fatal: Unable to open file 'LIBBOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB'

når jeg prøver at kompilere følgende kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har downloadet boost_1_32_0.zip og boost-jam-3.1.10.zip og udpakket bjam.exe og lagt det ind i roden for boostbiblioteket, hvorefter jeg har kørt bjam ”-sTOOLS=borland” install, og kopieret alle dll’er fra C:\\Boost\\lib til C:\\Windows\\System32 biblioteket.

Er der nogen som kan hjælpe med at fortælle hvad jeg mangler at gøre?

Venlig hilsen
Claus Jørgensen

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du en fil der hedder LIBBOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB ?

Så skal du tilføje stien til Directiories/Conditionals under Project Options

Har du en fil der hedder LIBBOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB ?

Nej, den hedder BOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB.

Jeg fandt følgende vejledning: http://www.teknologisk.dk/_root/media/12103_BoostInstallationsvejledningVSNET2003.pdf" , godt nok til Visual Studio .NET 2003, som jeg har taget udgangspunkt i. Der står man skal starte en cmd-prompt op, der har sat stier til alle C++ bibliotekerne. Hvordan gøres dette?

BCB bruger normalt ikke at sætte stier til biblioteker op i miljø-variable. Ellers gøres det med set kommandoen, i cmd-prompten.

Har du prøvet at linke med BOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB?

Du kan evt prøve at kopiere filen ind i borlands lib mappe.

Har du prøvet at linke med BOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB?

Hvordan gør jeg det?

Du kan evt prøve at kopiere filen ind i borlands lib mappe.

Det hjalp ikke.

Da jeg kørte bjam var der en del fejlmeddelelser og bl.a. følgende meddelelse:

...skipped <@boost!lib>libboost_filesystem-bcb-mt-d.lib for lack of <@boost!lib> libboost_filesystem-bcb-mt-d-1_32.lib

Jeg er ikke helt sikker på om det er den rigtige måde jeg har prøvet at installere det på, eller om de filer mangler i den zip fil jeg har hentet ned..

Hvordan har du fortalt den at du vil linke med LIBBOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB ?

Hvordan har du fortalt den at du vil linke med LIBBOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB ?

Jeg har angivet C:\\Boost\\include\\boost-1_32 i include path og C:\\Boost\\lib\\ library path i Directiories/Conditionals under Project Options. Men om der er andre ting jeg skal gøre er jeg ikke klar over.

Et/En eller anden må have fortalt kompileren at den skal linke med det bibliotek?

Det ser ud til at du har sat BCB rigtigt op.

Du kunne prøve at omdøbe LIBBOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB til BOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB

Et/En eller anden må have fortalt kompileren at den skal linke med det bibliotek?

Det ser ud til at du har sat BCB rigtigt op.

Du kunne prøve at omdøbe LIBBOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB til BOOST_FILESYSTEM-BCB-MT-D-1_32.LIB

Jeg gik ud fra du mente det omvendt, men nu får jeg følgende output:

usage: simple_ls [path]

In directory: D:\\Borland\\CBuilder5\\Projects

Bpl [directory]
Lib [directory]
Project1.exe
Project1.tds
Unit1.obj

3 files
2 directories
0 errors

Der er godt nok 4 errors med: Previous options and warnings not restored, men det ser ud til det hjalp at omdøbe filen, så det prøver jeg med resten af filerne.

Det var egentlig også min mening at få kompileren til at bruge det rigtige bibliotek, men hvis det andet virker...

Det ser ud til at boost har en eller anden ls klon der forsøger at liste filer i en mappe ???

Det var egentlig også min mening at få kompileren til at bruge det rigtige bibliotek, men hvis det andet virker...

Jeg går ud fra kompileren bruger det rigtige bibliotek nu? Jeg ved så godt nok ikke om jeg kan gøre noget ved de warnings. De henviser til de *.hpp filer som fulgte med Boost.

Det ser ud til at boost har en eller anden ls klon der forsøger at liste filer i en mappe ???

Ja - programmet har jeg hentet fra: http://www.boost.org/libs/filesystem/doc/index.htm

Mange tak for hjælpen :-)

<< < 12 > >>
t