Skift stylesheet ifht. browser type

Tags:    php

Jeg har et lille problem på www.frame05.dk. Denne side virker fint i IE, men det gør den ikke i FF. Siden er både xhtml- og css-valid.

Så som jeg ser det nu har jeg to muligheder:
1. Hvis der er en som kan gennemskue hvad jeg laver galt i min html-kode.

2. Lave en php-script som undersøger hvilken browser type brugere han, og der fra skifte til et andet stylesheet. Denne side har jeg lavet så den virker i FF: www.frame05.dk/indexFF.php

Håber der er nogle der bare kan give svaret på ét af de overstående spørgsmål!

mvh. Rune Thougaard
--

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ad. 1.:
Jeg er ret sikker på, at det er denne, der laver kaos i det:
div.table {
position:relative;
left:50%;
top:50%;
width:800px;
height:556px;
margin-top:-279px;
margin-left:-400px;
border:1px solid #000000;
background-color:#637882;
}

Ad. 2.: Det kan "nemt" - den kan bare gå ind og tjekke variablen $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] (http://dk2.php.net/manual/en/reserved.variables.php), og så inkludere det passende stylesheet alt efter udfaldet. Du skal dog være opmærksom på, at den streng $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] indeholder ikke på nogen måde er "sikkert" - folk kan nemlig ændre den, som de har lyst til. Der er dog meget, meget få, der ændrer den, så det burde ikke være et problem - du skal dog bare lige tage hensyn til det (bl.a. ved at have en default/else i stedet for udelukkende at have cases/if's/else if's).

Mikkel Meyer Andersen (mikl-dk)

Det første der lige falder mig i øjnene er de negative margins, men "Negative values for margin properties are allowed, but there may be implementation-specific limits." så det burde ikke give problemer da det er IE det virker i. Derefter er der den relative position der godt kan virke mærkelig i IE. Prøv at ændre den til absolute.

Fold kodeboks ind/udKode 

Siden er absolut ikke xhtml valid, for der er slet ingen doctype. Sæt den på og tjek så i firefox (højreklik>vis sideoplysninger) at visningsmodus er sat til "Striks standardoverholdelsesmodus". Det samme skal gælde for IE, men her kan du bare ikke tjekke det nogen steder.

Siden er absolut ikke xhtml valid, for der er slet ingen doctype. Sæt den på og tjek så i firefox (højreklik>vis sideoplysninger) at visningsmodus er sat til "Striks standardoverholdelsesmodus". Det samme skal gælde for IE, men her kan du bare ikke tjekke det nogen steder.

Jeg har udfra jeg manglede:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men det ændrede ikke det helt store?

Som mikel-dk skriver, at der er noget galt her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Et eller andet sted er jeg godt klar over at FireFox ikke kan lide dette stykke kode, men i mit hoved er der ikke noget galt i den metode som bliver brugt her til at positionere min tabel?

mvh. Rune Thougaard
--

t