Sende brugeren tilbage hvor han kom fra

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hey

Sidder og er ved at lave et kommentarsystem til min brors nyhedssystem, men han vil gerne have sendt brugerne vidre til en anden side så de ikke trykker refresh når de ser at deres indlæg ikke vises..

Hvordan får jeg sendt url'en med med hen til den anden fil, for så at sende tilbage igen, og den skal også give kommentaren et newsid, det skal også sendes med.. Hvis nogen ville kigge på dette ville jeg blive yderst lykkelig :)

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1: Til Jokke Jensen: Du skal nok ikke svare med asp-kode i php-forum, og du skal aldrig bruge javascript til den slags ting. Det er mig ubegribeligt hvorfor folk ikke fatter det.

2: Svar: Du har altså postet en kommentar til en nyhed, og vil vidersendes tilbage til nyheden? For at kunne poste kommentaren, må du i forvejen vide hvilken nyhed den postes til. Så kan du bruge det i url'en, når du laver et redirect:

header("Location: http://host.dk/sti/nyheder.php?id=$nyhedsid");

Se også faq-indlæget.

For at få url'en som klienten kom fra, kan du bruge:
$url = $_SERVER['HTTP_REFERER'];

Derved kan du sætte $url'en ind i headeren:
header ("location: " . $url);

kan du ikke bare udskrive javascript - history.go(-1)..

noget ala

Response.Write("<script language='Javascript'>History.go(-1)</script>")

Bare med echo syntax...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

For at få url'en som klienten kom fra, kan du bruge:
$url = $_SERVER['HTTP_REFERER'];

Derved kan du sætte $url'en ind i headeren:
header ("location: " . $url);

Ja, og husk at tjekke at den er sat og at det er en side på dit eget domæne.

yes... og god ferie.

Skrev jeg ikke "med echo syntax", fordi jeg ikke fatter php og ikke har i sinde at lære det, er min løsning da mindst lige så god ? Forsøgte blot at hjælpe

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 16/06-05 14:12:31 af Jokke Jensen]

Skrev jeg ikke "med echo syntax", fordi jeg ikke fatter php og ikke har i sinde at lære det, er min løsning da mindst lige så god ?

Det går vel ud på at komme med lidt dynamiske eksempler, og det er www.host.dk/sti/nyheder.php?id= vel ik...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 16/06-05 14:08:03 af Jokke Jensen]

Du kunne jo bare have skrevet det i plain html/javascript uden noget write/echo.

Det laver dog stadigvæk ikke om på at dit forslag ikke holder. Det står faktisk direkte i definitionen af html, at det er den forkerte måde at gøre det på.

Jeg ser desuden ikke noget forkert i at sende brugeren tilbage til der hvor han burde være kommet fra i stedet for der fra hvor personen rent faktisk kommer.

jeg regnede heller ikke med at finde det vilde om javascript fusk i definationen på html...

Men never mind...

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Jeg siger tak, dog sidder jeg og kan ikke bruge header fordi han bruger includes... Så jeg regner med at bruge et meta til at sende brugeren tilbage, kan det gøres?

Det script jeg fik til at sende brugeren tilbage, $_SERVER [HTTP_REFFERE et eller andet]; det fanger ikke adressen til den forrige side!..

<< < 12 > >>
t