PHP/MySQL chat søges

Tags:    php

Nogen der ved hvor jeg kan finde en enkel PHPchat henne?

Den skal være uden password for at logge ind og være hurtig til at opdatere..

Den må meget gerne anvende MySQL

10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok, fortæl lidt hvordan det skal se ud. Skal det være ligesom ofir, hvor man skriver et navn, og så kan man chatte med de andre online med det registrerede navn, eller skal man bare komme direkte ind på siden, og så er der beskederne, og udfyldningsboksene over. F.eks. med skriv og opdater?

[ Alle skal lære det før man selv kan ]

En chat med PHP/MySQL (uden brug af client-side-teknologier) ville nok kunne komme til at virke, men den ville være meget irriterende at bruge. Siden skal opdateres hver gang der bliver skrevet noget nyt, og det vil - hvis der er mange brugere - også belaste serveren unødvendigt.

Jeg foreslår at du i stedet kigger på en ircklient i form af en java-applet. Der findes en udemærket af slagsen, som hedder PJirc, den er nem at sætte op og bruge.

Nogen der ved hvor jeg kan finde en enkel PHPchat henne?

Den skal være uden password for at logge ind og være hurtig til at opdatere..

Den må meget gerne anvende MySQL

Der findes et opensource projekt du kan find det her:

http://sourceforge.net/projects/phpopenchat/

eller her

http://phpopenchat.org/

God fornøjelse

Flemming

ved ikke om du har fundet hvad du søger men inde på www.hotscripts.com der kan du finde en masse scripts både chat og meget mere til php asp java og mange andre ting
og hvis det er kan du bare finde en open source så kan du også rette i koden håber du kan bruge det

Mener du som en slags moderne gæstebog, eller en chat hvor man kan oprette brugere?

[ Alle skal lære det før man selv kan ]

Nej altså en ganske almindelig chat, hvor man kan sidde og skrive til hinanden lige som på MSN..

eller et bedre eksempel, sådan noget som ofirchatten.. det skal bare være enkelt, uden password beskyttelse.. Det skal bruges til klanside hvor man kan chatte sammen når man mødes til angreb..

Det skal være ligesom ofir hvor man indtaster en bruger.. Jeg havde før en udemærket ASPchat.. men jeg fik brug for den på op til flere subdomæner, hvilket resulterede i at lige meget hvilket subdomæne man besøgte kom man ind på samme chat og det var ikke meningen..

[Redigeret d. 14/06-05 21:57:41 af Ole]

Det skal være ligesom ofir hvor man indtaster en bruger.. Jeg havde før en udemærket ASPchat.. men jeg fik brug for den på op til flere subdomæner, hvilket resulterede i at lige meget hvilket subdomæne man besøgte kom man ind på samme chat og det var ikke meningen..

[Redigeret d. 14/06-05 21:57:41 af Ole]

Det var jo nok bare fordi du brugte den samme database?

ChristofferB\\\\\\\\

Nej for de er slet ikke databasestyret..

t