Små opgraderinger...

Tags:    php

Jeg har nogle ting jeg godt kunne tænke mig at vide.

1. Hvordan laver man vha. et script f.eks. så når man lukker vinduet, så kommer den med en popup af en side, f.eks. logud.

2. Hvordan laver man funktioner som, hvis man skriver mellemrum, så registrere den det som <br>, og når man skal vise en tekst, så viser den ikke html, så der kommer til at stå <br> istedet for mellemrum.

Hvis du ved én af dem, men ikke den anden, så må du meget gerne bare skrive om den ene.

Jeg sætter 50 Point på højkant, så hvis du svare på det ene, og en anden på de andet, så deler i.

- På forhånd tak

[ Alle skal lære det før man selv kan ]

10 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

1. Hvordan laver man vha. et script f.eks. så når man lukker vinduet, så kommer den med en popup af en side, f.eks. logud.

2. Hvordan laver man funktioner som, hvis man skriver mellemrum, så registrere den det som , og når man skal vise en tekst, så viser den ikke html, så der kommer til at stå istedet for mellemrum.

Hvis du ved én af dem, men ikke den anden, så må du meget gerne bare skrive om den ene.

Jeg sætter 50 Point på højkant, så hvis du svare på det ene, og en anden på de andet, så deler i.

- På forhånd tak

1: <body onunload="window.open('STI', '_blank');">
2: Er der svaret på:)

Hilsen Mathias

2. Hvordan laver man funktioner som, hvis man skriver mellemrum, så registrere den det som , og når man skal vise en tekst, så viser den ikke html, så der kommer til at stå istedet for mellemrum.

- På forhånd tak

Til 2 så tror jeg nogle af de funktioner du leder efter er
www.php.net/htmlentities
www.php.net/str_replace.

Mvh. Emilbp

Altså hvordan man gør?

Med str_replace() er det f.eks:

$tekst = "der er 6 mellemrum i denne streng";
$ny_streng = str_replace (" ", "", $tekst);

1
Der er svaret på det, men du skal ikke stole på det, da nogle har popup-blockers. Det er i øvrigt temmeligt frækt at vise sådan en popup når siden forlades! Og hvis det skal bruges til logud, er det absolut ikke måden at gøre det på, det vil simpelthen ikke virke. Her skal man i stedet bruge et timeout og sørge for at bruge session cookies.

2
Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 02/06-05 19:55:44 af Jesper Kristensen]

2.
Fold kodeboks ind/udKode 

Er også en mulighed. Som jeg foretrækker.

[Redigeret d. 02/06-05 22:03:44 af Steffan Johannesen]

Kan ikke finde 2'eren i de links.. En der kan sige dem istedet?

Altså hvordan man gør?

Med str_replace() er det f.eks:

$tekst = "der er 6 mellemrum i denne streng";
$ny_streng = str_replace (" ", "", $tekst);

Altså.. Det er ikke til det der gemmer det i databasen, men sådan når man kigger på en tekst, så er der ikke <br> / htmlkoder..

hehe ja... det er nemlig trals at den ikke skriver < b r / > i de der kode-fandender :)
... eller bare i beskeder.

[Redigeret d. 02/06-05 21:56:48 af Simon Jensen]

Hehe, se nedenunder...

[Redigeret d. 02/06-05 22:03:22 af Steffan Johannesen]

2.
Fold kodeboks ind/udKode 

Er også en mulighed. Som jeg foretrækker.

[Redigeret d. 02/06-05 22:03:44 af Steffan Johannesen]

Hvad mener du med at "Her er teksten" ? ... Det er jo fra en database, (en hel artikel)..¨

t