System til udskrivning af data fra MySQL

Tags:    php

Hejsa alle,

Er der nogen som kan svare mig på - ikke hvordan man henter data ud fra en database - men hvordan jeg gør så den skriver dataene ud i <td>'er ved siden af hinanden?

Forvirret?- Altså det skal virke lidt som på thansen.dk, at der kommer en tabel frem med fire kolonner, i disse kolonner skal der så sættes data ind. Når den har sat den første række fra databasen ind i det første felt, håber den horisontalt videre til den næste <td> og sætter næste linje ind osv.

Der skal altså være fire kolonner i 3 eller fire rækker.

Forstår I mig?

Mvh.
Pede

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis det hjælper?

Hejsa alle,

Er der nogen som kan svare mig på - ikke hvordan man henter data ud fra en database - men hvordan jeg gør så den skriver dataene ud i <td>'er ved siden af hinanden?

Forvirret?- Altså det skal virke lidt som på thansen.dk, at der kommer en tabel frem med fire kolonner, i disse kolonner skal der så sættes data ind. Når den har sat den første række fra databasen ind i det første felt, håber den horisontalt videre til den næste <td> og sætter næste linje ind osv.

Forstår I mig?

Mvh.
Pede

Forstår dig ikke helt?
Kan du mon forklare det lidt grundigere, hvis det kan ladesig gøre?

ChristofferB
christoffer@raiser.dk

Hejsa alle,

Forstår I mig?

Mvh.
Pede

Forstår dig ikke helt?
Kan du mon forklare det lidt grundigere, hvis det kan ladesig gøre?

ChristofferB
christoffer@raiser.dk

Nej forstår dig godt, det er indviklet.

Prøv at se: http://www.thansen.dk/products.asp?c=487259801&n=282766770#xy

På denne side har Thansen fire varer som er til salg. Disse er umiddelbart hentet ud fra en database. Det som jeg syntes er smart er at de er sat op <b>VED SIDEN AF HINANDEN</b> og når der er hentet fire varer fra databasen bliver de næste skrevet nedenunder. Hvordan kan dette lade sig gøre?

Altså hvordan stapler man sine udhentede informationer op i rækker og kolonner?

Hjalp dette?

Jeg forstår dig godt...

Men jeg er ikke lige den bedste til php men kan godt guide dig igennem hvis du selv skriver koden..

Jeg formoder du har styr tabeller i HTML og lidt php, som udskrive, database kald og løkker...

Først henter du posterne fra databasen..

Herefter skal du forme tabellen.. du siger du skal bruge 4 celler i X antal rækker...

Start med at lave en integer der repræsenterer cellerne...

Lav så en for løkke ud af det dataset du hentede fra databasen.

i denne forløkke ligger du 1 til din integer, så den tæller op for hver post, lad den integer starte på 1. i mens forløkken kører spytter du <td> tags ud med det indhold du ønsker. Når din integer når til 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, skal du udskrive et par "</tr><tr>" som bekendt jo laver en ny række (hardcode dem ind i dit script, aner ikke lige hvordan man tjekker om et tal går op med et andet i php)

Håber det giver nogen mening, kan godt komme med et eksempel, men det bliver C# eller VB

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

t