dev-c++ - er træt af det - Problemer med winsock2

Tags:    c++

Hej Alle udviklere

Jeg er endnu engang kørt fast pga min IDE/kompiler. Det virker som om dev-c++ ikke kan lide mig. Jeg leger for tiden med netværksprogrammering, men det vil bare ikke virke for mig. Efter lang tids søgen og prøven har jeg fået kogt det ned til følgende problem:

Fold kodeboks ind/udKode 

hvilket udskriver "hej" i consollen, hvorefter der som normalt står "tryk på en tast for at fortsætte" eller noget i den stil. Det er hej der er vigtigt.

Hvis jeg uncommenter //#include <winsock2.h> og linker med
lib/libws2_32.a
lib/libwsock32.a

så burde der jo ikke ske en forandring i mit program da jeg bare includer en header, uden at bruge noget fra den. Men pludselig virker INTET, den åbner vinduet og udskriver bare "tryk på en tast for at fortsætte" uden at skrive "hej" først.

[Redigeret d. 04/07-05 08:06:05 af Lasse Staal]

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved mig virker det fint både med winsock2.h inkluderet og ikke inkluderet. :S

Den skriver hej først, og derefter "tryk på en vilkårlig tast...." i begge tilfælde.
Versionen af Dev-C++ er 4.9.8.0

Ved mig virker det fint både med winsock2.h inkluderet og ikke inkluderet. :S

Den skriver hej først, og derefter "tryk på en vilkårlig tast...." i begge tilfælde.
Versionen af Dev-C++ er 4.9.8.0

Mærkeligt, men jeg har også haft mange problemer med mit dev-c++ før, så måske er det en bad version jeg har fået fat i. Min version er 4.9.9.2. Har også selv kørt det over på min borland c++ compiler, og der virkede det også fint.

Mvh
Lasse

Smider pointene senere, hvis nogle skulle have en forklaring på problemet.

[Redigeret d. 04/07-05 12:08:35 af Lasse Staal]

Problemet er sansynligvis ikke Dev-Cpp, men MinGW som er den compiler som Dev-Cpp bruger.

Hos mig virker det fint, jeg har MinGW version 3.4.2
Prøv at finde din g++.exe, og se hvad den skriver når du kører kommandoen:

g++ --version

(Åben en DOS-box og kør kommandoen derfra).

Du kan overveje at opdatere dev-cpp eller mingw: http://mingw.org/

Problemet er sansynligvis ikke Dev-Cpp, men MinGW som er den compiler som Dev-Cpp bruger.

Hos mig virker det fint, jeg har MinGW version 3.4.2
Prøv at finde din g++.exe, og se hvad den skriver når du kører kommandoen:

g++ --version

(Åben en DOS-box og kør kommandoen derfra).

Du kan overveje at opdatere dev-cpp eller mingw: http://mingw.org/

Meget sært, det er samme verison jeg har som dig. nåh men jeg skal alligevel have geninstalleret bæstet nu her så kan lige så godt vente til da.

mvh
Lasse

t