HTML tags i PHP/MySQL...?

Tags:    php

Hejsa udviklerer

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål.

I en tabel har jeg et "TEXT" felt.

Der kommer input fra brugeren ved hjælp af en almindelig form. Dataene bliver herefter via en mysql_query indsat i tabellen.

Mit problem er nu, at der mangler formatering af teksten. Altså de <br>, som brugeren har lavet, samt speciel tegn som ' og lignende.

Hvad skal jeg gøre for at brugeren formatering bliver lagt i tabellen og kan hives ud igen, uden PHP/MySQL giver fejlkoder?

Håber i kan hjælpe..

MVH

SOL

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mht. til at ændre linieskift til <br> kan du benytte den dertil indrettede funktion nl2br().

Eksempel:
$string = "Hej\\nmed\\ndig"; // \\n er et linieskift
echo nl2br($string);

Hvad er der med '? Forsvinder de? For de bør ikke forsvinde. Så er det fordi du fjerner dem. I stedet skal du bruge addslashes() når du lægger dem i databasen.

--
Ronni Egeriis

når noget indsættes i en mysql_query, skal du have mysql_escape_string() rundt om, fx

mysql_query("INSERT INTO tabel (felt) VALUES('".mysql_escape_string($_POST['felt'])."')")

når du skal printe noget ud på en side, skal du bruge nl2br() og htmlspecialchars(), fx

echo nl2br(htmlspecialchars($row['felt']));

Hejsa udviklerer

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål.

I en tabel har jeg et "TEXT" felt.

Der kommer input fra brugeren ved hjælp af en almindelig form. Dataene bliver herefter via en mysql_query indsat i tabellen.

Mit problem er nu, at der mangler formatering af teksten. Altså de , som brugeren har lavet, samt speciel tegn som ' og lignende.

Hvad skal jeg gøre for at brugeren formatering bliver lagt i tabellen og kan hives ud igen, uden PHP/MySQL giver fejlkoder?

Håber i kan hjælpe..

MVH

SOL

ting som " og ' kan du ikek få rent, jeg vil roeslå du bruger stripeslashess//$text; og ved br bruger du bare:
$text= str_replace("\\n", "<br>", "$text");
I cant do it captain, i dont have the powa\\\\\\'!

Jeg takker for hjælpen og de hurtige svar..

Mvh

Sol

t