Maksimum på text-felt

Tags:    php

Hejsa, er her nogen som kan svare mig på hvordan man sætter et maksimum af tegn på et text-felt.

Jeg har lavet et nyhedssystem hvor feltet overskrift ikke må overskride 35 tegn, men kan man gøre sådan så feltet selv stopper når der er fyldt 35 tegn ind i det, fra klienten?

Mvh
Pede

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa, er her nogen som kan svare mig på hvordan man sætter et maksimum af tegn på et text-felt.

Jeg har lavet et nyhedssystem hvor feltet overskrift ikke må overskride 35 tegn, men kan man gøre sådan så feltet selv stopper når der er fyldt 35 tegn ind i det, fra klienten?

Mvh
Pede

her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen
Jan S.

Mvh
Pede

Fold kodeboks ind/udKode 

:-)
Jakob Nicolajsen

Mvh
Pede

Fold kodeboks ind/udKode 

Hm... Det virker altså ikke! Man kan bare blive ved med at skrive...

Er dette ellers ikke rigtigt?:
<input maxlenght=\\"40\\" type=\\"text\\" name=\\"overskrift\\" size=\\"30\\" class=\\"form_text\\">

Du har stavet length forkert ;)

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

t