Hvordan sender jeg en bruger videre?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa

Jeg har en hjemmeside med diverse links til de forskellige undersider. De giver hver især et pageid som så via elseif bestemmer hvilken php fil der skal includes.

Men i ét tilfælde skal brugeren - stadig baseret på et pageid - sendes et helt andet sted hen (/memberarea). Jeg prøvede med: header('Location: memberarea/index.php');
- men det kan man åbenbart ikke. Hvordan gør man så?

Mvh
Gunnar

Hejsa

Jeg har en hjemmeside med diverse links til de forskellige undersider. De giver hver især et pageid som så via elseif bestemmer hvilken php fil der skal includes.

Men i ét tilfælde skal brugeren - stadig baseret på et pageid - sendes et helt andet sted hen (/memberarea). Jeg prøvede med: header('Location: memberarea/index.php');

Mvh
Gunnar

Det er korrekt som du gør der. der må være noget andet galt. Kom med mere info.

Hejsa

Mvh
Gunnar

Du skal skrive det før du skriver noget andet. Det vil sige a tdu ikke må skrive f.eks.:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad giver den af fejl?

Hilsen Mathias

Jeg har lavet det sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er ved pageid 9 som I kan se, men det giver denne fejl:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /Users/gunnar/Sites/DMFF/index.php:22) in /Users/gunnar/Sites/DMFF/index.php on line 56

Mvh
Gunnar

[Redigeret d. 24/05-05 10:52:42 af Gunnar Kristiansen]

Det er fordi du har noget stående før den kode du har vist her, som udskriver noget til browseren. Det må den ikke.

Det er fordi du har noget stående før den kode du har vist her, som udskriver noget til browseren. Det må den ikke.

Fold kodeboks ind/udKode 

Her er hvad der kommer, men det er jeg jo nødt til, så hvordan sender jeg brugeren videre på en anden måde?

Mvh
Gunnar

Du er her nødt til at rykke header funktionerne op i toppen. Du må altså have to steder med if-konstruktioner - en hvor includerne står og en hvor headerne står

Du er her nødt til at rykke header funktionerne op i toppen. Du må altså have to steder med if-konstruktioner - en hvor includerne står og en hvor headerne står

Hvor langt op i toppen? Jeg mener, det der spænder ben her er jo en funktion der bliver kaldt som det allerførste...

Mvh
Gunnar

Ja, så skal de altså op over der hvor funktionen kaldes.

Husk i øvrigt at kalde exit efter headerfunktionen for en sikkerheds skyld

Husk i øvrigt at kalde exit efter headerfunktionen for en sikkerheds skyld

Super - tak for hjælpen :-)

Mvh
Gunnar

<< < 12 > >>
t