Rette i rows

Tags:    php

Hej, jeg er ved at lave en online humidor.

Jeg har lavet humidor-opret.php, hvor man kan indsætte antal, navn osv. i tabellen humidor, så den nu indeholler flere rækker med forskellige cigarer...

Disse bliver vist på humidor.php via en while sætning.

Nu vil jeg gerne have en side, hvor man kan rette dem.
Jeg kan godt finde ud af at bruge UPDATE funktionen når jeg kun skal rette en enkelt f.ek. "UPDATE humidor SET antal = '$antal' , navn = '$navn' Where id = '$id' ", men hvordan retter man i flere rows på én gang, når man først ved, hvilke rows, der er, når de er blevet hentet ud?

Jeg vil gerne have at man på humidor-ret.php skal have en form hvor alle row udskrives, hvorefter formen fører én til humidor-ret-gem.php

Hvordan skal det laves, så den automatisk UPDATEr alle rows?

Håber I forstår mit problem...

-
PS. det er lidt svært at vide, hvor mange point, jeg bør give, da jeg ikke aner noget om sværhedsgraden af mit spørgsmål...

[Redigeret d. 23/05-05 15:22:16 af Lars]

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Sig endelig til, hvis det kræver flere point!

Jeg vil bare gerne havet et svar eller link til et sted, hvor jeg kan finde ud af det!

Lidt ligesom i en indkøbskurv, hvor man kan rette antal for alle varer i kurven og trykke på 'opdater'...

[Redigeret d. 23/05-05 16:22:40 af Lars]

Fold kodeboks ind/udKode 

ved ikke om jeg har forstået problemet helt rigtigt.

[Redigeret d. 23/05-05 20:10:00 af Peter]

Det har intet med et brugersystem at gøre...
Jeg skal finde en måde, hvorpå jeg kan rette alle rækkerne i tabellen 'humidor' på én gang.

Humidor indeholder id, navn og antal

Jeg har fået et svar på
http://www.eksperten.dk/spm/619939

Jeg tror ikke du kan update alle rows på en gang, du skal udstede en query for hver row..

---------------------------------
www.teamsf.frac.dk
www.EJ-Computer.dk | Your PC entertainer

t