Sideskift som scroller

Tags:    php

Hvordan laver man sider til f.eks. en tagwall.. Jeg har lavet LIMIT 25; , men jeg mangler selve koden til at hente de næste 25 tags ved hjælp af en scroller/input (den lille boks med numre).. Nogen der kan hjælpe? :)
[ Alle skal lære det før man selv kan ]

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan laver man sider til f.eks. en tagwall.. Jeg har lavet LIMIT 25; , men jeg mangler selve koden til at hente de næste 25 tags ved hjælp af en scroller/input (den lille boks med numre).. Nogen der kan hjælpe? :)

I princippet kunne det gøres sådan her (eksempel):
Fold kodeboks ind/udKode 

Men er det hvordan du finder antal sider?
Brug mysql_num_rows til at finde antal rækker. Del derefter resultatet med 25 (antal pr. side), og rund op med ceil().

I princippet kunne det gøres sådan her (eksempel):
Fold kodeboks ind/udKode 

Men er det hvordan du finder antal sider?
Brug mysql_num_rows til at finde antal rækker. Del derefter resultatet med 25 (antal pr. side), og rund op med ceil().

Hehe... Det må jeg ærligt indrømme jeg ikke kan forstå...

Sådan her ser artikel-siden ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tror du at du kan indsætte det måske, det ville hjælpe mig meget..

Hvis jeg forstår dig ret, så skal din tagwall vise 25 beskeder, og så skal den lave en link hvor der står næste, og så skal den vise de næste 25? Er det sådan det skal forståes

---------------------------------
www.teamsf.frac.dk
www.EJ-Computer.dk | Your PC entertainer

Hvis jeg forstår dig ret, så skal din tagwall vise 25 beskeder, og så skal den lave en link hvor der står næste, og så skal den vise de næste 25? Er det sådan det skal forståes

www.teamsf.frac.dk

Ja.. Men det skal være som en drop down menu, du ved side 1, side 2 osv... ;)[ Alle skal lære det før man selv kan ]

Skal det være en <select> som dropdown?
Og i så fald, er det både den, og så hvordan du trækker det korrekte antal ud af databasen der volder problemer?

Skal det være en <select> som dropdown?
Og i så fald, er det både den, og så hvordan du trækker det korrekte antal ud af databasen der volder problemer?

Lieg præcis...

Whatever...

Så skal du lave det i en løkke..

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg tror du kan bruge metoden til at vise side nr. hvis du placerer løkken inden mellem start tagsene... mener nemlig at select er placering inden i en anden tag... kan ikke huske hvad det hedder.

www.teamsf.frac.dk

t