Starte fra anden nyeste

Tags:    php

I anledning af nogle opdateringer vil jeg gerne lave lidt nyt. Jeg har derfor tænkt mig, at ville lave den nyeste nyhed med billede, og resten uden.. Det ved jeg godt hvordan man gør, ikke noget problem - Men jeg stødte jo alligevel på et lille problem. Jeg ved ikke hvordan man tager alle nyhederne bortset fra den første.. At tage den første, og altså kun den første er nemt LIMIT 1, men at tage fra 2 af og ned efter kan jeg ikke lige sige..

Hurtigst svarende med et brugbart svar får de udlovende point
[ Alle skal lære det før man selv kan ]

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I anledning af nogle opdateringer vil jeg gerne lave lidt nyt. Jeg har derfor tænkt mig, at ville lave den nyeste nyhed med billede, og resten uden.. Det ved jeg godt hvordan man gør, ikke noget problem - Men jeg stødte jo alligevel på et lille problem. Jeg ved ikke hvordan man tager alle nyhederne bortset fra den første.. At tage den første, og altså kun den første er nemt LIMIT 1, men at tage fra 2 af og ned efter kan jeg ikke lige sige..

Hurtigst svarende med et brugbart svar får de udlovende point

Kan man ikke bare bruge den her:
Fold kodeboks ind/udKode 

så kan du ændre 5000 med et større tal, hvis du har flere nyheder end 5000 :)

Hilsen
Jan S.

Det er da rigtig nok det Jan S. skriver...
Men du kunne vel lave det på en anden og måske lettere metode.

Sæt en variabel til 1 inden while-sætningen der udskriver nyhederne, og i whilesætningen laver du så en if-sætning der tjekker om variablen er lig 1. Hvis det er tilfældet udskriver den nyheden med billede.
Variablens værdi sættes derefter til en anden end en.
Så er du fri for at trække ud fra tabellen to gange.

hehe... 2 minutter forsent :)

[Redigeret d. 16/05-05 19:29:58 af Simon Jensen]

Bad altså om en mulighed for at man kan se alle nyhederne bortset fra den første.. Efter hvad du har skrevet i den der kode, så tager den jo bare alle nyhederne..

Bad altså om en mulighed for at man kan se alle nyhederne bortset fra den første.. Efter hvad du har skrevet i den der kode, så tager den jo bare alle nyhederne..

Nej, den starter fra 1 og slutter når der er forekommet 5000 rækker
Hvis den skal tage dem alle
skal man bruge:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den starter ved 0 og slutter når der er forekommet 5000 rækker

Prøv evt. selv...
Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 16/05-05 19:26:05 af Jan S.]

Mig der er dum Jan... Tak... ;)

Kunne altså ikke nynne at give til dig, for du var kun 2 min bagud.. 5 point til dig, og resten til Jan..

t