Rediger og slet

Tags:    php

Jeg står med et problem, for det er efterhånden blevet ireterende at skulle gå ind i Mysql heletiden, for at redigere/slette.. Jeg kunne godt tænke mig at lave en rediger funktion, og ligeledes en slet funktion. Mit problem er bare, jeg ved ikke hvordan man skal lave det.. Jeg har prøvet med mange ting, men det ender altid med at gå galt.. Og da jeg lavede "rediger" så rettede den ikke nyheden, den lavede derimod en ny, med det jeg lige havde rettet. Det ville være dejligt, hvis der er nogle der lige vil forklare mig hvad jeg skal gøre, eller endnu bedre, lave et script.

- På forhånd tak

[ Alle skal lære det før man selv kan ]

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Først vil jeg lige sige at du ikke tjekker om man er logget ind, når der skrives en ny nyhed. Desuden gad jeg ikke lige til at forklare, så jeg skrev lidt kode som du kan kigge lidt på. Ved ikke om den virker.

Fold kodeboks ind/udKode 

Du skal først sørge for at alle rækker har et id. Derefter kan du bruge noget sql ala:

Lav ny: INSERT INTO tabel (col1, col2) VALUES('val1', 'val2')
Rediger: UPDATE tabel SET col1 = 'val1', col2 = 'val2' WHERE id = 'indsæt_id_her'
Slet: DELETE FROM tebal WHERE id = 'indsæt_id_her'

Er det noget copy-paste du vil have, må du fortælle hvad det er for noget du laver, og så give den kode du har.

Du skal først sørge for at alle rækker har et id. Derefter kan du bruge noget sql ala:

Lav ny: INSERT INTO tabel (col1, col2) VALUES('val1', 'val2')
Rediger: UPDATE tabel SET col1 = 'val1', col2 = 'val2' WHERE id = 'indsæt_id_her'
Slet: DELETE FROM tebal WHERE id = 'indsæt_id_her'

Er det noget copy-paste du vil have, må du fortælle hvad det er for noget du laver, og så give den kode du har.

-------
Jeg kan se du har været hurtig til at skrive det der, for der er nogle stavefejl.. Vil du ikke lige kigge det igennem, og se om du har nogle fejl?

Jeg skal vel bare lave en side der hedder slet.php og rediger.php vel, og så skal jeg så skrive det du har skrevet ind i dem? :)

Der skal selvfølgelig noget php-kode uden om, men hvordan den ser ud kommer an på hvordan dit nuværende script ser ud.

Der skal selvfølgelig noget php-kode uden om, men hvordan den ser ud kommer an på hvordan dit nuværende script ser ud.

Ok så hvis min kode til nyheder ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan skal det sådan sættes ind? Eller hvad er det du mener?

Havde du ikke en side hvor nye kan indsættes?

Havde du ikke en side hvor nye kan indsættes?

----
Ja, mener du gemmer.php eller skriv.php? Ligemeget du får hvert fald lige begge to her:

Gemmer.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Og her er skriv.php
Fold kodeboks ind/udKode 

:P

[Redigeret d. 11/05-05 13:29:28 af Anders]

Først vil jeg lige sige at du ikke tjekker om man er logget ind, når der skrives en ny nyhed. Desuden gad jeg ikke lige til at forklare, så jeg skrev lidt kode som du kan kigge lidt på. Ved ikke om den virker.

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøver den nu... Jeg skralede altså selvfølgelig bare lige "man skal være logget ind" fra skriv, ellers ville det have set lidt mere inviklet ud.. :)

Jeg prøvede.. Kan du ikke lige kigge her, og se hvad der er galt (hvis du kan finde fejlen)?

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan finde fejlen.. - Du kan finde scriptet på http://shocknews.frac.dk/nyheder/admin.php

[Redigeret d. 11/05-05 15:46:50 af Anders]

[Redigeret d. 11/05-05 15:47:27 af Anders]

[Redigeret d. 11/05-05 15:48:42 af Anders]

t