hvad for en "Datatype" i MySQL

Tags:    php

HEj

jeg er ikke så god til det med MySQL så jeg ville gerne vide hvad for en "Datatype" jeg skal bruge for at sætte en ip-adresse ind, skal det være "int", "varchar" eller bare "text"

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
HEj

jeg er ikke så god til det med MySQL så jeg ville gerne vide hvad for en "Datatype" jeg skal bruge for at sætte en ip-adresse ind, skal det være "int", "varchar" eller bare "text"

HEj mig slev
jeg har fundet ud af at man kan kan bruge varchar og text, men hvis du kan fortælle mig hvad der er best at bruge så vil jeg give dig point'ene

Jeg vill nok bruge text, hvis du bare skal skrive det ud i evt. HTML...
varchar, ville jeg ikke helt bruge fordi du ved ikke helt hvor mange tegn der er i en IP, (eller jo det gøre du fordi der kan maks være 3 tegn mellem hvert punktum, så maks 12 tegn)
Hilsen
Jan S.

Jeg ville bruge tinytext, eller hvis du er rigtig hardcore kan enhver ip laves om til et tal.

HEj

HEj mig slev
jeg har fundet ud af at man kan kan bruge varchar og text, men hvis du kan fortælle mig hvad der er best at bruge så vil jeg give dig point'ene

t