find IP-adressen og sæt ind i en tabel

Tags:    php

Hej

Jeg har brug for at jeg kan finde IP-adressen på den der besøger min hjemme side, og når jeg så ahr fundet den så skal jeg kunne smide den ind i en tabel

mange ahr før sagt til mig jeg bare skal skrive $ip med det virker ikke !

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altid dejligt når folk trykker 100x i stedet for at vente lidt..

Men tilbage til emnet.

Du bør bruge denne version, da brugeren kan sidde bag en proxy:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så har "mange" kun fortalt dig halvdelen af historien - eller også benytter de et script uden at kende dets funktion.
'$ip' er kun en variabel, og den skal jo sættes til en værdi - en IP-adresse i dette tilfælde - førend den kan benyttes som en sådan!
Dette er netop hvad jeg gør i min kode ovenover, så du fx kan skrive 'echo $ip' uden problemer.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

[Redigeret d. 07/05-05 00:03:50 af Nicolai Lyster Fersner]

Ups kom til at skrive for mange indlæg! og hvis du vil have sat det ind i en mysql database ser det sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 06/05-05 23:59:13 af Johan]

Men tilbage til emnet.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så har "mange" kun fortalt dig halvdelen af historien - eller også benytter de et script uden at kende dets funktion.
'$ip' er kun en variabel, og den skal jo sættes til en værdi - en IP-adresse i dette tilfælde - førend den kan benyttes som en sådan!
Dette er netop hvad jeg gør i min kode ovenover, så du fx kan skrive 'echo $ip' uden problemer.

ja det virker jo fint men jeg ville også gerne vide hvad det er jeg sætter ind på min hjemme side.

Hvis du vil bruge Nicolais eksempel, så:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen
Jan S.

[Redigeret d. 07/05-05 08:43:22 af Jan S.]

Du kan finde ipen sådan her:
$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];
her bliver ipen sat ind i variablen ip!

Du kan finde ipen sådan her:
$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];
her bliver ipen sat ind i variablen ip!

Men tilbage til emnet.

Fold kodeboks ind/udKode 

ja det virker jo fint men jeg ville også gerne vide hvad det er jeg sætter ind på min hjemme side.

Som sagt kan du jo bare skrive 'echo $ip' for at se resultatet.
Jeg forventede kun at du behøvede hjælp til at finde IP-adressen fra dit oplæg, men du kan jo altid benytte overstående kode til at udskrive i tabeller.

Jeg benytter dog bare long, altså 4 bytes, til at repræsentere IP-adressen i databasen, da denne jo trods alt fylder en del mindre end selv den mindste IP ("0.0.0.0" = 8 bytes, da der jo også er null-termination).
Selvfølgelig bør man lige udvide denne long til 16 bytes, når IPv6 udkommer, da IP-adresser jo så bliver 16 bytes lange.

Vil da også lige foreslå at du tilføjer @ foran MySQL kommandoerne (@mysql_query, @mysql_fetch_array etc.), da brugerne ellers vil kunne se diverse fejlmeddelelser, der nogle gange indeholder _lidt_ for megen vigtig information.

[Redigeret d. 07/05-05 11:53:17 af Nicolai Lyster Fersner]

Ups kom til at skrive for mange indlæg! og hvis du vil have sat det ind i en mysql database ser det sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 06/05-05 23:59:13 af Johan]

Hvis man skriver det, hvad er så SQL koden?

t