Ligesom her på Udvikleren

Tags:    php

Jeg er ved at lave mit eget forum, og derfor skal jeg have noget alla det som de har her på udvikleren.
Det jeg tænker på er pre
<pre>Altså det her</pre>
Hvordan kan jeg lave det?
Skal være PHP og Javascript

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
højreklik og vis kilde (view source) der er en funktion der hedder showhidepre eller noget i den dur

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Ja, den har jeg tjekket. Men syntes ikke rigtig jeg fik noget ud af det.
Der skal vel osse være en function der kigger dokumentet igennem for at finde pre, eller?

Du skal jo os bruge noget php kode til at kalde funktionen frem for at den kommer, som du jo ikk kan se her på udv :) ..

---
Jeg er mig du er dig, jeg ved godt du vil være mig men det ka du ikk for jeg er mig og du er dig :D

Jeg er ved at lave mit eget forum, og derfor skal jeg have noget alla det som de har her på udvikleren.
Det jeg tænker på er pre
<pre>Altså det her</pre>

Prøv noget ala dette:
Hvis du kigger på showhidepre funktionen:
Fold kodeboks ind/udKode 

showhidepre kunne blive kaldt sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

der kommer en variabel med der hedder element. Element variablen er det id div tagget har. Det vil sige at i dette tilfælde vil man når man klikker på "Kodeeksempel" kalde funktionen showhidepre(clck14111);
Hvis at at elementet document.getElementById(element+'code').style.display (som er pre tagget) er none (dvs. usyndligt) gør man det synligt, og ellers gør man det synligt

Hilsen Mathias

Ja, den har jeg tjekket. Men syntes ikke rigtig jeg fik noget ud af det.
Der skal vel osse være en function der kigger dokumentet igennem for at finde pre, eller?

Det jeg tænker på er pre
<pre>Altså det her</pre>

det er ikke speciel svært at lave, download et lille community og udbyg vidre på,,,
du kan nok finde noget på http://www.solutions2all.dk eller skriv til mig, så kan det være det er færdigt inden sommerferien er ovre, da jeg har min egen hjemmeside, som jeg også skal passe.

t