Okay, tak for det, det havde jeg så egenligt fundet ud af, men var bare ikke sikker på at det var rigtigt. For her har jeg så noget andet kode jeg har lavet hvor jeg bruger det, men det virker stadig ikke som jeg vil ha' det til.
KODEEKS.:
<?php
$name = $_POST['name'];
$mail = $_POST['email'];
$sex = $_POST['sex'];
if ($_POST['sendt']) {
$db = mysql_connect ("localhost", "xxxxx", "xxxxx");
mysql_select_db ("edh", $db);
mysql_query("INSERT INTO edh_user (name, email, sex) VALUES('$name','$mail','$sex')") or die (mysql_error());
echo "Dine data er blevet gemt";
}
else
{
echo "Navn: ".$name."";
echo "Email: ".$mail."";
echo "Køn: ".$sex."";
echo "Er dette rigtigt";
echo "<form action=\\"$PHP_SELF\\" method=\\"post\\"><input type=\\"submit\\" value=\\"JA\\" name=\\"sendt\\"></form>";
}
?>
Det er en side sendt fra en FORM, og ideen er så at den skal spørge om man er sikker på at data'ene er rigtige, og hvis man så trykker "JA" i FORM'en på denne side så bliver data'ene skrevet i databasen, men men men den skriver bare tomme felter i min database?????
www.sjagget.dk
Når brugeren kommer ind på siden hvor han skal svare om det er rigtigt ligger hans data i $_POST['name'], $_POST['email'] og $_POST['sex'].
Men de bliver ikke ved med at ligge der når du går videre til en anden side, så når han klikker på JA knappen vil disse variabler ikke længere være sat.
Du kan lave nogle skjulte felter så de også bliver sendt med, når han klikker JA.
Følgende burde virke:
<?php
$name = $_POST['name'];
$mail = $_POST['email'];
$sex = $_POST['sex'];
if ($_POST['sendt']) {
$db = mysql_connect ("localhost", "xxxxx", "xxxxx");
mysql_select_db ("edh", $db);
mysql_query("INSERT INTO edh_user (name, email, sex) VALUES('$name','$mail','$sex')") or die (mysql_error());
echo "Dine data er blevet gemt";
}
else
{
echo "Navn: ".$name."";
echo "Email: ".$mail."";
echo "Køn: ".$sex."";
echo "Er dette rigtigt";
echo "<form action=\\"$PHP_SELF\\" method=\\"post\\">
<input type=\\"hidden\\" name=\\"name\\" value=\\"$name\\"><input type=\\"hidden\\" name=\\"email\\" value=\\"$mail\\"><input type=\\"hidden\\" name=\\"sex\\" value=\\"$sex\\"><input type=\\"submit\\" value=\\"JA\\" name=\\"sendt\\"></form>";
}
?>
Hilsen
Martin Dybdal (Dybber)
Okay, mange tak for det, det virkede.
Koden er både noget jeg måske skal bruge og også for at lære.
Du for point fordi det virkede.
Men lige et spørgsmål du evt. kan besvare.
Variablerne blev jo husket fra den først side, men glemt da jeg brugte $PHP_SELF, til at reloade siden efter et tryk på knappen.
så spørgsmålet er, husker PHP kun variablerne når man sender til fra en form til en anden???, og er de derefter glemt hvis man som jeg reloadede siden. Skal man altid gøre sådan noget HIDDEN stuff???
Jeg blev bare lidt skuffet og irriteret da jeg endelig besluttede mig for at lære det for alvor, og så de første PHP tutorials jeg kører igennem ikke virker, snøft *GGGG*
Men er det levn fra tidligere versioner eller???
Har stødt ind i den simple linie
if ($submit)
i flere tutorials.
Nå, men point til dig, tak for det ;-)
www.sjagget.dk