Programmering uden computer?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej jeg har beskæftiget mig lidt med comport programmering i c++ for at kunne lave nogle sjove ting til computeren f.eks slukke og tænde for et lys eller styre en motor! men nu vil jeg gerne vide kan det ikke lade sig gøre at lave noget uden computer kun ved hjælp af elektronik nærmest en chip der bliver programmeret og så kan den så styre nogle ting som den er programmeret til at styre! det må jo kunne lade sig gøre for sådan er der jo så mange ting der er lavet i dag men hvordan er der nogle der kender til sådan noget evt. har et navn på sådan nogle chips så jeg kan søge lidt på det eller nogle der har links så jeg kan læse?

Desvære har igen point men håber folk vil hjælpe alligevel :D

Ja, den jeg linker til kan oså brænde. Så vidt jeg kan se følger der ikke PIC'er med, men de er ret billige.

Oki men det er jo et byggesæt sidst jeg købte sådan et manglede der dele! og så er det jo også dyrt kan jeg ikke nøjes med den brænder jeg hentydede til?

Du kan godt nøjes med brænder sættet og så lave resten selv.
Men det er ikke helt enkelt at lave sine egne print.
Det bør være muligt at få de byggesæt man køber til at virke.

Du kan godt nøjes med brænder sættet og så lave resten selv.
Men det er ikke helt enkelt at lave sine egne print.
Det bør være muligt at få de byggesæt man køber til at virke.

Ok men hvis jeg ville lave sådan en lille bil så skulle jeg da alligevel have lavet egne print ikke? Fordelen ved det sæt er vel bare at man kan teste sit program når det er brændt ned på chippen! Så jeg kan måske godt finde på at købe den billige brænder men er det meget svært at komme til at lave sådan noget som den bil? er det evt. noget du kan hjælpe med?

Jo, for at lave en bil skal du selv lave et print.
Det er ikke helt let at lave styringen til en bil.
Jeg er vist ikke den rette til Hardware delen.

Ok jeg prøver at se om jeg selv kan finde ud af det med hardware delen og sådan har fundet nogle gode guider jeg vil læse men du skal have tak for hjælpen :D

Denne artikel forklarer en hel del. Godt nok med Atmel mikrocontrolere og på Linux, men i teorien er det samme fremgangsmåde for alle:
http://www.linuxfocus.org/English/November2004/article352.shtml

Yes som en sage du kunne jo lave det mannuelt... Men ville jo kræve mange dele og extremt lang tid......
Men lyder som et sjovt project... Hæ hæ:D

---------------------------------------------------------------------------
//*Dette indlæg er ikk skrevet af mig. Det har skrevet sig selv*\\\Tror jeg nok :)

Hardwaren til en simpel bil kunne være en PIC, tre relæ'er og en transistor til at trække disse samt to motorer.

Bilen kan så være et bælte køretøj, hvor man drejer ved at køre bælterne hver sin vej.

Det ville være oplagt at lave bilen i Lego.

<< < 12 > >>
t