En masse dejlige fejl, som skal rettes før skidtet funker.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa Fejlfindende venner.

Jeg har nedenstående script, som jeg får en dum fejl i og når en af jer har hjulpet med den, kommer der sikkert mange flere, så hvis vi var flere om det, kunne det bliver rettet hurtigere og i kunne få points :)

Det går simpelt bare ud på jeg siger hvad fejlen er og vi prøver at løse den.

1. fejl:
Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 33

De andre fejl vil nok komme senere.

Skal lige siges at det er et upload system, som tjekker en masse ting, giver fejl meldinger, laver thumbs osv.

Koden:
<?
if (!isset($_SESSION['username'])) {
include('login_required.php');
} else {
?>
<p align="center">Tilføj billede</p>
<?
if(isset($_POST[image])) {

$warning[] = array();

$image = $_FILES["image"]["tmp_name"];
$file = getimagesize($image);
if($file[2] == 1){
$type = ".gif";
} else if($file[2] == 2){
$type = ".jpg";
} else {
$warning[] = "Kun .jpg eller .gif billedetyper bliver godkendt!";
}

$big_width = imagesx($image);
$big_height = imagesy($image);
if($big_width < 340){
$warning[] = "Billedet er for smalt, det skal minimum være 340 pixel bredt.";
}
if(!is_array($warning) && count($warning)>0){
echo 'Dit billede blev ikke uploadet, dette skyldes nedenstående fejl:<br><font color="#FF0000">';
print implode(" " - $warning");
echo '</font>';
} else {

mysql_query("INSERT INTO hotornot (userid,img_type,img_accepted) VALUES ('$_SESSION[username]','$type','no')") or die(mysql_error());

$big_img_to = "images/users/hotornot/".mysql_insert_id().$type;
$img_to = "images/users/hotornot/".mysql_insert_id().$type;

copy($_FILES["image"]["tmp_name"],$big_img_to);

$new_width = 340 / $big_width;
$new_height = round($big_width * $new_width,0);

$dst_img = imagecreatetruecolor($new_width,$new_height);

if($type == ".gif"){
$src_img = ImageCreateFromGif($big_img_to);
} else {
$src_img = ImageCreateFromJpg($big_img_to);
}

ImageCopyResampled($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$new_width,$new_height,$big_width,$big_height);

if($type == ".gif"){
ImageGif($dst_img, $img_to, 100);
} else {
ImageJpg($dst_img, $img_to, 100);
}

unlink("images/users/hotornot/".mysql_insert_id().$type);

}
} else {
?>
<form method="POST" action="main.php?page=img_add" enctype="multipart/form-data">
<p>Alle billeder der bliver tilføjet her, vil blive vist på Hot or Not siden og evt. på toplisterne, hvis den får en god bedømmelse.<br><br>>Billede:<br><input type="file" name="image"><br><br><input type="submit" value="Tilføj" name="submit"></p></form>
<?
}
}
?>

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Denne linie ser lidt forkert ud :

Tror du ikke den skal være :
print implode("-" , $warning);

Fold kodeboks ind/udKode 

Fejlene nu, når jeg prøver at uploade:

Warning: imagesx(): supplied argument is not a valid Image resource in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 22

Warning: imagesy(): supplied argument is not a valid Image resource in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 23

Warning: copy(): Unable to access in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 38

Warning: Division by zero in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 40

Warning: imagecreatetruecolor(): Invalid image dimensions in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 43

Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefromjpg() in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 48

Den kan ikke finde funktionen imagecreatefromjpg(); og det er sandsynligvist fordi GD image libariet ikke er installeret korrekt.

Warning: imagesx(): supplied argument is not a valid Image resource in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 22

Warning: imagesy(): supplied argument is not a valid Image resource in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 23

Disse forekommer fordi du ikke kan bruge imagesx() og imagesy() direkte på et filnavn, du skal bruge en af imagecreate funktionerne.

Warning: copy(): Unable to access in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 38

Du har ikke adgang til mappen du prøver at kopiere den til, den kal chmod'es såvidt jeg kan se..

Warning: Division by zero in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 40

Warning: imagecreatetruecolor(): Invalid image dimensions in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 43

Vil løse sig når du retter problemmet med imagesx() og imagesy()

Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefromjpg() in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 48

Se mit tidligere indlæg

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

[Redigeret d. 05/05-05 18:25:05 af Martin Dybdal]

[Redigeret d. 05/05-05 18:26:10 af Martin Dybdal]

Denne linie ser lidt forkert ud :

Tror du ikke den skal være :
print implode("-" , $warning);

Det skal være sådan at den skriver $warning på sådan her:

- $warning (<br>;)
- $warning

Fold kodeboks ind/udKode 

Fejlene nu, når jeg prøver at uploade:

Den kan ikke finde funktionen imagecreatefromjpg(); og det er sandsynligvist fordi GD image libariet ikke er installeret korrekt.

Jo det er installeret + det virker, bruger det andre steder på min side.

Jo det er installeret + det virker, bruger det andre steder på min side.

Funktionen hedder imagecreatefromjpeg() og ikke imagecreatefromjpg()

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Fold kodeboks ind/udKode 

^^ Koden nu. VV Fejlene nu:

Warning: imagesx(): supplied argument is not a valid Image resource in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 34

Warning: imagesy(): supplied argument is not a valid Image resource in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 35

Warning: copy(): Unable to access in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 52

Warning: Division by zero in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 54

Warning: imagecreatetruecolor(): Invalid image dimensions in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 57

Warning: imagecreatefromjpeg(images/users/hotornot/16_big): failed to open stream: No such file or directory in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 62

Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 65

Warning: imagejpeg(): supplied argument is not a valid Image resource in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 70

Warning: unlink(images/users/hotornot/16_big): No such file or directory in /mnt/raid/www/www/babegalleri/test/img_add.php on line 73

[Redigeret d. 05/05-05 18:50:49 af Søren]

HJÆLP?

HJÆLP?

Husk at sætte CHMOD til 777 på dine mapper!

<< < 12 > >>
t