Send email

Tags:    php

Hejsa ;P

Det korte af det lange er, at jeg har en hjemmeside hvor brugere
får tilsendt en email. Dette fungere på følgende måde:

mail("modtager", "emne", "tekst");

Problemet er, at ikke alle email-adresser modtager e-mailen. Hvad kan dette skyldes?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa ;P

Problemet er, at ikke alle email-adresser modtager e-mailen. Hvad kan dette skyldes?

som et fjerde parameter kan du angive en fra-adresse. (Gør du det ikke vælges en fra php.ini) det kan du gøre ved:

mail("modtager", "emne", "tekst", "From: my@email.dk\\r\\n");

Du skal skrive en email-adresse som ikke bliver fanget i at spam-filter. Det er vigtigt at adressen efter snabela'et er den samme som din hjemmesides adresse. Emailen behøver ikke at eksistere.

Kan det have noget at gøre med der mangler nogle headers? Kig evt. på http://www.webcafe.dk/artikler/php/mail/

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Hejsa ;P

som et fjerde parameter kan du angive en fra-adresse. (Gør du det ikke vælges en fra php.ini) det kan du gøre ved:

mail("modtager", "emne", "tekst", "From: my@email.dk\\r\\n");

Du skal skrive en email-adresse som ikke bliver fanget i at spam-filter. Det er vigtigt at adressen efter snabela'et er den samme som din hjemmesides adresse. Emailen behøver ikke at eksistere.

Det er sat, men det virker stadig ikke ordentligt ... Jeg tror problemet er at mail'en bliver opfattet som spam nogen gange ... for det er jo kun nogle der ikke kan modtage email'en ..

t